درباره سایت

ستون شما

**وقتی تیغ سانسور صدا و سیما به رهبری میرسد...

یکی از دوستان اطلاع داد که چه نشسته ای؟! امروز صدا و سیما سخنان امام خامنه ای را نه تنها سانسور کرد که اصلا هیچ خبری از دیدار امروز ایشان منتشر نشده! باورم نمیشد! گفتم مطمئنی؟! گفت من منتظر پخش سخنان ایشان از اخبار ساعت 21 بودم، اما انگار نه انگار! باز هم باورم نمیشد! گفتم باید بروم و جستجو کنم. اینترنت را در چند ساعت همراه با اضطراب شخم زدم که خدا کند این حرف اشتباه باشد. هر چند به دلیل ساختار افتضاح سایت های صدا و سیما چیز خاصی نیافتم اما معدود یافته هایم همین سخن را تایید میکرد(اخبار مشروح ساعت 13 شبکه خبر لینک در حالیکه در همان زمان تمام سایت های خبری در روز تعطیل خبر را منتشر کرده اند!). باز هم قابل باور نبود. برای اخبار ساعت 24 شبکه تهران با دلهره لحظه شماری میکردم و دعا میکردم که سخنان امام خامنه ای را منتشر کنند. اخبار ساعت 24 نیز شروع شد و من در بهت رفتم... . بله! هیچ خبری از دیدار امروز رهبری با ایثار گران نبود. مردمی بودند که در تجمعات علیه الحاق بحرین به هر کشوری سخن میگفتند، از خطبای موقت نماز جمعه خبر بود و از رهبری نه!..

حماقت جدید شریعتمداری و کیهان

ماه ها فعالیت و رایزنی صورت میگیرد. جوی رسانه ای برای حساس کردن مردم و جلوگیری از بی تفاوتی آنان در حدود یکسال ادامه می یابد. انقلاب به یک مرحله بدون بازگشت میرسد. سنی و شیعی یکی میشوند و علیه ظلم به پا میخیزند. ده ها نفر شهید میشوند و روند اتفاقات به جایی میرسد که رژیم حاکم، درخواست الحاق به خاک یک کشور دیگر را میکند تا فقط تحت هر عنوانی توسط سیل خروشان مردم بحرین از بین نرود و فقط بماند. پس از این پیشنهاد بیشرمانه، مردم بحرین که خود را در معرض یک حادثه بزرگ تاریخی میبینند دوباره و با شدتی بیشتر وارد میدان میشوند. اما ناگهان یک «نادان» که متاسفانه مدیر مسئول یک روزنامه نیز است و دچار توهم نفوذ بر افکار عمومی مردم منطقه است، در یک اظهار نظر غیر مسئولانه می گوید که مردم بحرین خواستار الحاق به ایران هستند! بله! او کسی نیست جز حسین شریعتمداری! فی الواقع نمیدانم چگونه میشود امثال شریعتمداری را ساکت کرد تا در هر امری سخن نگویند و برای کشور و حتی مردم منطقه ایجاد هزینه نکنند. همین سخنان احمقانه شریعتمداری ناگهان روند اتفاقات را عوض میکند. رسانه های وهابی و آمریکایی که منتظر چنین گاف هایی از جانب ایران بودند، با شدت هر چه تمامتر به تکرار و تحلیل سخنان شریعتمداری می پردازند و می گویند: ایران درد مردم بحرین را نداشت، بلکه حرف دلشان را نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان گفت!(سوء استفاده و خرابکاری های شریعتمداری متاسفانه به نام امام خامنه ای نوشته میشود)آنها از اول دنبال هدف و منافع خودشان در بحرین بودند و... . با سخنان احمقانه شریعتمداری که در بدترین حالت از سوی امثال عربستان به او دیکته شده و در بهترین حالت از روی جهالت محض است، سنی های بحرین بطور کل از میدان خود را کنار میکشند تا برایشان روشن شود که آیا هدف ایران و رسانه های آن از حمایت از بحرین، همان تصرف آن است یا نه؟! در شیعیان هم یک موج سرخوردگی درباره ایران به وجود می آید، و کسانی که خود را بحرینی میدانند با این سوال مواجه میشوند که پس از سرنگونی آل خلیفه، آیا هویت مستقل خود را حفظ خواهیم کرد یا به کشوری دیگر الحاق خواهیم شد؟!   بر فرض عده ای بگویند که مشایی دم از مکتب ایران زد و فلان وهابی خوشحال شد، آیا مشایی این سخنان را در یک جمع عمومی بیان کرده بود؟! در کدام جمع؟! آیا قرار بر انتشار...

درسی فراموش شده

هنگامي كه امام علي(ع) مالك اشتر را به عنوان حاكم مصر انتخاب كرد، در نامه اي تاريخي به مالك اشتر بطور مفصل به ضرورت هاي اخلاق و شيوه هاي برخورد حاكم با مردم پرداخت. مرور اين نامه در فضاي امروزي جامعه و پس از هزار و اندي سال براي شيعيان داراي نكات مهمي است كه بيان آن ها خالي از لطف نيست. امام علي(ع) در نامه مي‍فرمايند: «هرگز خود را براي مدتي طولاني از مردم پوشيده مدار، كه د پرده ماندن حاكم از مردم گونه اي بي حوصلگي است، و سبب بي خبري از امور باشد. پنهان ماندن زمامداران از مردم موجب نا آگاهي زمامداران از اموري كه بر آنان پوشيده است مي گردد و در نتيجه، امر بزرگ در نظر آنان كوچك و كار كوچك در ديده ايشان بزرگ جلوه مي كند، و نيكو زشت و زشت نيكو مي گردد، و حق و باطل درهم مي آميزد. زمامدار انساني است و آنچه را مردم از او مخفي بدارند نخواهد دانست، و حق نشانه هايي ندارد كه به وسيله آن انواع راست از دروغ شناخته شود. و تو يكي از دو تن هستي: يا انساني هستي كه در اجراي حق گشاده دست و بخشنده اي، پس چرا بايد در پرده شوي و حق واجبي را بايد ادا كني، و كار نيكي را كه بايد انجام دهي فرو گذاري؟! و يا انساني دچار بخل هستي{و دستت در گشودن گره مشكلات باز نيست}، كه در اين صورت وقتي مردم از عطاي تو نااميد شوند ديري نپايد كه دست از مراجعه به تو بردارند، زيرا از بخشش تو نااميدند. با آن كه بيشترين نيازهاي مردم به تو چيزهايي است كه برايت زحمت و رنجي ندارد: از قبيل شكوه از ستمي يا درخواست عدالت در معامله اي...»

سرمقاله احمدی نژادی جوانفکر: سوالات بی پاسخ

زمان آنقدر كوتاه بود و سريع گذشت كه زياده‌خواهان خودبرتربين، فرصتي براي پي بردن به اشتباهات خويش و اصلاح آن نيافتند و زماني به خود آمدند كه تمامي رشته‌هاي بافته شده را پنبه ديدند و با اين واقعيت آشنا شدند كه مردي بلندنظر و پرهمت، به پشتوانه آراي اكثريت كم‌نظير مردم، سكان مديريت اجرايي كشور را به دست گرفته و برنامه‌هاي مدون مديريتي‌اش را يكي پس از ديگري به مورد اجرا مي‌گذارد. سرمستي ناشي از غرور و نخوت آنقدر زياد بود كه اجازه نداد او را به چشم ديگري جز يك مهمان ناخوانده قلمداد كنند و با خود چنين انديشيدند كه كارش را به فاصله‌اي اندك تمام خواهند كرد اما فرونشست اين سرمستي آنقدر زمان برد كه او با مجاهدت و پشتكاري مثال‌زدني، توانست از انبوه بن‌بست‌هاي پيش‌رو، معبري از خدمت را به روي ملت ايران باز كند و گامهاي بلندي را در مسير پيشرفت‌هاي بزرگ به جلو بردارد. ديرهنگام بود كه متكبرين دريافتند محمود احمدي‌نژاد يعني همان شخصيت گمنام ديروز كه در محاسبات سياست‌پيشگي آنان جايي نداشت، آنقدر بلندآوازه شده است كه در گوشه و كنار جهان براي پاسداشت او، نام محمود را بر نوزادگانشان مي‌گذارند و در هر كوي و برزن از شرق و غرب عالم، او را دوست دارند و تكريمش مي‌كنند. بخل و حسد، در جسم و جان خودخواهان و زياده‌طلبان آنچنان ريشه دواند كه ناگزير شدند فاصله‌هاي كاذب و فريبنده را كه در نمادهاي سياسي چپ و راست به افكار عمومي القا شده بود، از ميان ببرند و براي مقابله با كسي كه خوان گسترده پيش روي آنان را تهديد به برچيده شدن كرده بود، همصدا، همگام و همساز شوند. ميرحسين موسوي كوچك‌تر از آن نشان داد كه بتواند كار بزرگ بر زمين مانده يك مجموعه به هم پيوسته را به انجام برساند و از آن سربلند بيرون بيايد. او براي انتقام‌گيري از مردم و منتخب آنان آمده بود اما خود اسير نابخردي‌هاي برآمده از همان بخل و حسدي شد كه دوستان و همفكران پيدا و پنهان او را به ورطه فضاحت و شكست انداخته بود. دست قدرت خدا را خيلي‌ها ديده‌اند، نه فقط در پيروزي احمدي‌نژاد بر مدعيان به صف ايستاده 84 بلكه در شكست حاميان داخلي و خارجي و پشت در پشت موسوي در سال 88. موتور خدمت و پيشرفت كشور كه در سال 84 روشن شده و بي‌وقفه...

دوستان

این روزها و با رد صلاحیت گسترده حامیان رئیس جمهور برای انتخابات مجلس و در عین حال چراغ سبز به فتنه گران ـ تا جایی که اصلاح طلبان از شورای نگهبان تشکر می کنند! ـ شرایط جدیدی رقم خورده است. عده ی کثیری از دوستان سعی در رای دادن به کم خطرتر ها یا بهتر  بگویم سعی در انتخاب بین بد و بدتر دارند. در این بین اکثر دوستان از بین جبهه ی پایداری و جبهه ی متحد، جبهه ی پایداری را انتخاب میکنند، چرا که پایداری ها صراحتا از دولت حمایت میکنند در حالی که متحدی ها حتی حاضرند با فتنه گران و اصلاح طلبان علیه رییس جمهور مورد حمایت رهبری هم همدست شوند! و تازه پا را فراتر هم میگذارند و خواستار فشار بر رهبری (صحبت های محمدرضا باهنر) میشوند. اما این فقط ظاهر قضیه است!

جبهه ی دوپاره:

جبهه ی پایداری از دو طیف تشکیل شده است: یک طیف را میتوان طیف مصباحیون دانست کسانی که به شدت طرفدار فعالیت های آیت ا... مصباح و شاگردانشان در عرصه ی سیاسی هستند و گروه دیگر کسانی هستند که طیف مصباحیون (نه شخص آیت ا... مصباح) مانند روانبخش ها را تندرو و خطرناک میدانند. من گروه دوم را معتدلین پایداری مینامم. اما مشکل دقیقا در جبهه ی پایداری همین است که طیف معتدلین پایداری مانند آقاتهرانی و کوچکزاده در جبهه ی پایداری در اقلیت اند.

به رسانه های این گروه شامل پرتو، ٩دی و رجا نیوز دقت کنید. این رسانه ها دست چه کسانی هستند؟! بدیهی است که این رسانه ها در دست مصباحیون است. این یک نکته ی بسیار کلیدی است. هیچ گروهی را در سیاست نمی توان از رسانه هایش جدا کرد.

شما جبهه ی پایداری را دارید که در آن معتدلین در اقلیت اند، مصباحیون هستند که کنترل رسانه های این جبهه را در اختیار را دارند و می توانند به راحتی "مواضع رسانه ای جبهه"را  تغییر دهند. مصباحیون در پی نقش پر رنگ تر آیت ا... مصباح در سیاست هستند و قطعا معتدلین توانایی ایستادن در برابر آنها را ندارند. به مصاحبه ی نشریه ی ٩دی با آیت ا... مصباح که رجوع کنید، به نکات خطرناکی میرسید:

مصاحبه کننده (رسایی) از آیت ا... مصباح به عنوان یک شاخص در عرصه ی "عمل سیاسی"نام میبرد و آیت ا... مصباح هم به هیچ وجه نسبت به "شاخص شدن خودش"، عکس العمل منفی نشان نمیدهد. در یک کشور به شاخصی جز رهبری نیاز است؟!

برمیگردیم به صحبت های قدیمی تر آیت ا... مصباح: از او میپرسند چرا باید با هاشمی بد بود در حالیکه رهبری از او تعریف میکنند؟! پس حرف رهبری چه؟!مصباح در پاسخ میگوید هر کسی تکلیفی دارد و وظیفه ی ما با وظیفه ی رهبری متفاوت است.

نتیجه این دو سخن چیست؟ ما چون وظیفه مان با وظیفه ی رهبری فرق دارد پس مجازیم از نظر خودمان تبعیت کنیم( طبق این اصل هیچ کس نباید به سخنان رهبری توجه کند). چون ما خودمان یک «شاخص» هستیم. یک شاخص جدید که وظایفش با وظایف رهبری تداخلی ندارد! من هیچ وقت به تقویت چنین جریانی کمک نمی کنم!

مهم ترین ویژگی آیت ا... مصباح و شاگردانش را میتوان تکلیف گرایی دانست. تکلیف کلید واژه ی این طیف فکری است. فقط کافیست تا احتمال خطری اندک بوجود بیاید، حتی اگر بسیار بعید باشد(صحبت های آیت ا... مصباح درباره ی باب جدید)، آن وقت است که تکلیف گرایان با شدت وارد عمل میشوند...

دقت کرده اید که احمدی نژاد هر وقت رفته مجلس، خندان رفته و همیشه چند تکه به لاریجانی می اندازد و حرف خودش را میزند و لاریجانی جلوی او چیز خاصی نمی گوید در حالیکه سایه هم را با تیر میزنند؟! لاریجانی قابل معامله است و سیاستمدار و احمدی نژاد میتواند از "راه سیاست"مشکلاتش را با او حل کند. اما جبهه پایداری ها یا بهتر بگویم مصباحیون تکلیف گرا هستند. اگر اشتباهی احساس تکلیفی بکنند یا مثل قضیه ی جریان انحرافی بازی بخورند و احساس تکلیف کنند چه چیز آنها را متوقف می کند؟ مثالی واضح: مختار سیاستمدار توانست با عبدا... بن زبیر مکار راه بیاید ولی نتوانست رفاعه بن شداد خوش قلب و خوش نیت را متقاعد کند! کدامشان در سر راهش موانع بزرگتری بودند؟!

 

در آخر فرض را بر این میگیریم که با حمایت های حامیان دولت، جبهه ی پایداری بتواند جبهه ی متحدی که خطر بسیاری دارد و با فتنه گران همدست میشود را شکست دهد. متاسفانه جبهه ی پایداری اساس گفتمانش(البته جبهه پایداری به اعتراف آیت الله مصباح -دوایر متحد المرکز با اصولگرایان- هیچ گفتمان خاصی ندارد و فقط مواضع سلبی دارد) را انحراف ستیزی میداند. من امید دارم علیه خودمان رای ندهیم! رسانه های پایداری که در طیف مصباحیون هستند، آیا از ما قدردان خواهند بود یا از رای ما علیه خودمان استفاده خواهند کرد؟ بر فرض که معتدلین پایداری بروند مجلس و خطرناک هم نباشند؛ من واقعا نمیفهمم فراکسیون انقلاب اسلامی در طول ٤سال در مجلس چکار کرد؟ یک فراکسیون عریض و طویل بی خاصیت که در هیچ اتفاق مهمی نتوانست کاری بکند، نمایندگان انحراف دولتی ستیزش بر اثر "بی دست و پایی"وکیل الدوله خوانده شدند که در طول تاریخ مجلس بی سابقه بود و حتی وکیل الدوله به یک کلمه سیاسی تغییر پیدا کرد!

باید منتظر روزهای آینده بود، من بدبین نیستم!

نظر ها
افزودن جدید جستجو RSS
عمار     |2012-02-19 03:34:00
سلام
به نظرم نتیجه گیری خوبی بود هرچند خیلی نمیتونم اسم معتدلین رو بپذیرم. معتدل در چی؟ من هم خودم از عملکرد
برخی از این معتدلین به شدت شاکیم با اینکه خیلی به بعضی اشون ارادت داشتم. اما در این 4 سال دیدم که در خیلی از
موارد موضع گیری قوی نداشتن و فقط یه جاهایی انقلابی می شدن که پای خودشون هم وسط بود. یا اینکه تا اوضاع یکمی
بحرانی می شد فوری هول می کردند و میخواستند قضیه رو ساکتش کنن. ما که نماینده نفرستادیم مجلس که بره بشینه و لام تا
کام حرف نزنه. بترسه. هول کنه. دستپاچه بشه و دفاع از حق یادش بره. نماینده های مجلس هشتم ضعف های بزرگی داشتند که
بعضاً خیلی هم خطرناکه. به نظرم چندتا شاخص خوب توی این مجلس اتفاق افتاد که بشه باهاش آدمها رو سنجید یکی از اونا
استیضاح کردان بود. الآن کاری به کل قضیه ندارم اما اینکه یک عده از همین معتدلین نشستند تا در جلوی رویشان یک بنده
ی مسلمان خدا رو بی آبرو کنند و اینان دم نزدند.
اما در کل من به این انتخابات خوش بینم. امام خامنه ای فرمودند که
" با اين انتخابات، خون تازه‌اى به پيكر انقلاب و كشور و نظام جمهورى اسلامى دميده خواهد شد." انشاءالله که
همین طور خواهد شد.
حمیدی     |2012-02-19 12:38:48
من هم با نظر جناب عمار موافقم.
قضییه استیضاح مرحوم کردان خیلی معیار خوبی بود.
شما بروید سخنان حضرت اقا را
فردای استیضاح ایشان مرور کنید.اقا سکوت نکردند و این پایداری ها سکوت کردند!
حامد     |2012-02-19 04:55:06
سلام
من که بالشخصه قرار نیست به همه پایداری ها رای بدهم و از لیست آنها فعلا در نظر دارم به این سه تا رای بدهم:
-
مرتضی آقا تهرانی
- مهدی کوچک زاده
- سیدمهدی هاشمی
شاید به سلیمانی هم رای دادم.
حسن   |2012-02-19 04:59:38
با سلام
برادر احمد از شما توقع نداشتم
شما و ما اگر طرفدار رئیس جمهور هستیم(البته حتما بعد از ولایت امر امام
خامنه ای) باید مانند ایشان عمل کنیم
کی احمدی نژاد از چنین واژه هائی برای علامه مصباح استفاده کرده است .
درست است
که علامه با رئیس جمهور خوب عمل نکرد ولی بنده هرگز از رفتار احمدی نژاد ضدیت با علامه مصباح را ندیده ام
علامه
مصباح نیز هیچگاه در مقابل ولایت برای خود جایگاهی قائل نبوده و نباید از سکوتشان در برابر یک سئوال که میتواند بر
اثر عفلت باشد چنین حکمی را صادر کرد
بعد هم دیگران را به تکفیر گرائی متهم کنیم و خودمان نیز بر همان اساس عمل
کنیم
برادر عزیز معیار برای ما البته همواره رهبری بوده است نه هیچ کس دیگر
و اما در مورد انتخابات
آیا همه سرمایه
دولت در انتخابات برادران حجج اسلام شریفزاده و امیری فر بوده است که با رد صلاحیتشان تمام برنامه انتخاباتی
حامیان دولت فرو بپاشد؟
آیا یک لیست 10 نفره در تهران قابل انتشار نیست؟ و یا اینکه از اول نیز دولت برنامه ای برای
مجلس نداشته ؟
به هر حال در نبود لیست حامیان دولت طرفداران احمدی نژاد آنقدر آگاه هستند که در بین کاندیدا ها منصف
ترین ها را انتخاب نمایند.
به هر حال بنده از هرگونه موضع گیری صلبی در باره لیست ها خوشم نمی آید
بهتر بود به جای
این سخنان حداقل افرادی را که در بین لیست ها نظر حضرتعالی را جلب میکنند اعلام میکردید
نه اینکه آنانی را که
نظرتان را جلب نمیکنند معرفی کنید.
و اما با اجازه شما نظر این حقیر در مورد کاندیداهای اصلح در بین لیست های فعلی
البته بعد از لیست طرفداران دولت
1- کوچک زاده 2- آقا تهرانی 3- مرندی 4- سلیمانی 5- کاظمی 6- مهدی هاشمی 7-حسینیان 8-طالب
زاده
البته از خانمهای نامزد شده اطلاعی ندارم و خوشحال میشوم چنانچه دوستان افراد نزدیک به دولت را معرفی نمایند
احمد  - پاسخی به برادرم حسن   |2012-02-19 17:43:28
علیکم السلام!
چند نکته برادر:
1. آیت ا... مصباح صریحا احمدی نژاد را باب جدید خواندند.
نمی دانم دیگر چه باید
میگفتند که نگفتند. قطعا خودشان هم فهمیده اند که اشتباه کردند اما حاضر نیستند اشتباه خود را بپذیرند؛ اشتباهی
بزرگ.
2. احمدی نژاد بعد از چند ماه از توهین های آیت الله مصباح در مورد ایشان گفت: من به ایشان پیغام دادم که اگر
کسی فکر کند این دولت را او آورد،خدا او را به جایی به جایی میرساند که همه بفهمنداو هیچ کاره بوده.
3. آیت ا... مصاح
قطعا برای خودش شانی بسیار بسیار بالا ولی کمتر از رهبری قایل است. این در صحبت های ایشان است. شاگردانشان ایشان را
حتی از رهبر هم بیشتر قبول دارند. در شرایط مناسب مطالبش را خواهم نوشت.
در پایان از نظرات شما متشکرم.
حمیدی     |2012-02-19 12:31:07
سلام
به نظر حقیر در مورد آِیت الله مصباح یزدی لازم نیست زیاد انتقاد کرد.
چون این انتقاد حساسیت برانگیز است
و بیشتر انسان را مشغول جواب دادن به ظاهر بین هایی می کند که فکر می کنند ما از اساس با روحانیون انقلابی
مخالفیم.وفرصت را از ما می گیرد.
اگر من هم تهران بودم شاید به کوچک زاده و اقا تهرانی رای می دادم.(هر چند همین
افراد هم به درستی رییس جمهور را نشناخته اند!)وگرنه بسیاری از اعضای جبهه ی پایداری خیلی بی انصافی کردند و
اصلا قابل اعتماد نیستند.
اینها کسانی هستند که بی خود و بی جهت دولتی را که انقلاب را به مسیر اصلی خود
بازگرداند تخریب می کنند.جالب اینجاست که اینهاشاکله ی دولت را مطلوب نمی دانند و معتقد به انحراف از ان هستند در
صورتی که امام خامنه ای ان را مطلوب می دانند.

در مورد اصطلاح «وکیل الدوله» باید بیشتر تامل کرد.
این اصطلاح
مربوط به حکومت سلاطین و دیکتاتور هاست
به روز هستم با مطلبی تحت عنوان موضع رییس جمهور و دولت در قبال لیست های
انتخاباتی
حسین حیدری   |2012-02-19 13:07:00
بنام خدا
سلام
1)شایددرست ترین حرف"عمل به تکلیف"است چراکه مثل قضیه مومن الطاق که حضرت صادق علیه السلام به
جهت احاطه اش به علم کلام وظیفه مباحثه باکفاروزنادقه رابه اوسپردندودیگرشیعیان رامنع نموده بودند...پس شماتکلیف
گرایی رازیرسئوال نبریدولی دلمان هم ازدست آقای مصباح گرفته که بدون اشاره رهبری وحتی برخلاف شیوه ایشان وپیراهن
عثمانی درست کردکه حتی خودش هم نمیتواندجمع وجورش کند...بهرحال مهره های ارزشمندی راسوزاندکه خودش هم یکی
ازآنهاست.....برادرم نمیدانم شمانسبت به دنیا وعملکردانسان چگونه می اندیشی ولی اگرآموزه های صحیح دینی رابخواهیم
عمل کنیم بایددرقضیه انتخابات هم عمل به تکلیف کنیم..یعنی چه؟..ملاکهای تعیین نماینده شایسته درفرمان حضرت به مالک
اشتر بعنوان نماینده حضرت ونیزسایرمتون ونیزسخنان امام خمینی وامام خامنه ای آمده است ..همانها رابشناسیم
وبشناسانیم وبه بازی سیاسیون نیفتیم ..احمدی نژادهم که اهدافش بسیاربیشتر ازمجلس ایران است ..درافق دید رهبری
واحمدی نژاد حرکت کنیم چراکه خواه ناخواه به همان سمت پیش میرویم........عزت زیاد
احمد  - پاسخی به آقای حیدری   |2012-02-19 15:30:33
اقای حیدری سلام علیکم!
با بخشی از صحبت های شما موافقم. ولی با بخشی در مورد تکلیف گرایی نه!

به نظرمن تکلیف گرایی
هیچ وقت به تنهایی معنی پیدا نمیکند این خیلی مهم است که تکلیفت را بشناسی، مصلحت را بدانی، و با دلسوزی و آینده
نگری به آن عمل کنی.
وقتی این عوامل را حذف کنی و فقط تکلیف گرایی بماند، تکلیف گرایی میشود صحبت های آیت ا... مصباح
و شاگردانش، نه مصلحت را در نظر می گیرند و نه آینده، و نه تنها دلسوز نیستند که با شدت برخورد میکنند.

میدانید
معنی صحبت های آیت ا... مصباح که میخواست در شروع دور سوم سفرهای استانی «مردم به استقبال رییس جمهور نروند» یعنی
چه؟! آیا مصلحت حکومت اسلامی در نظر گرفته شده بود؟

قطعا باید تکلیف گرا بود! ولی با در نظر گرفتن تمامی جنبه ها.
حسین حیدری   |2012-02-20 17:49:47
بنام خدا
سلام
اول) بگویم به شمایی که افتخاردیدارتان رانداشته ام بسیار علاقمندم...براساس اصولی که تبیین
میکنید...وبراساس همان اصول معتقدم نبایداصول راتخریب کنیم ..شمامعنای "تکلیف گرایی"راعملکردآقای مصباح
وشاگردانش میدانید؟اصلا اینطورنیست. مامعتقدیم اینجاعمل به تکلیف اشارت های رهبری است پیش روی مردم ونه درخفا که
حتی درخفاهم ایشان چیزدیگری نفرموده اندکه مصباحیون به آن استنادکنندبنابراین فرمایشات شماعین عرایض بنده است
بااین تفاوت که بنظرم نباید عمل کردن به "تکلیف" راخراب کردبلکه باید"تکلیف "راتبیین کنیم .خاطرم هست روی
دیواردانشکده ادبیات مشهدمنافقین شعار "مرگ برارتجاع"نوشته بودندومنظورشان دوستان مجمع احیا تفکرات شیعی
بود..وشهیددیالمه تریبون سخنرانی اش راهمانجا گذاشت وبه تبیین "ارتجاع" پرداخت..یادش بخیر...این شیوه صحیح است
...عزت زیاد
حسين فرخنده   |2012-02-19 14:11:47
سلام
من كه اگر درست متوجه شده باشم اينطور كه شما فرموده ايد نيست
جبهه پايداري و متحد اصولگرايي هر دو منطقشان
و رفتارشان يكي است اما كمي بيشتر و كمتر
پايداري ها همان هايي بودند كه پشت ريس جمهور مان را خالي كردند چون ما
از اينها توقع بيشتري داشتيم تا اصولگرايان و در اين مورد بحث زياد دارم و مي توانيد به اين جا صر بزنيد
http://yareali.mihanblog.com/
اون اصولگرايان كه دشمني انها و كينه ورزي انها با ريس جمهور بر همه نمايان بود و توقعي هم
نداريم ولي اين پايداري ها كه با همين دكتر احمدي نژاد پايداري شدند ولي اخر كار چه كردند برادر احمد
حسين فرخنده   |2012-02-19 14:42:56
سلام
ببخشيد احمد اقا
پايداري ها همان هايي بودند كه در زير چتر ايت الله مصباح ايستادن و به نداي ان كه
فرمودند
سحر و جادو و در تنور جريان واهي انحرافي دميدند لبيك گفتند اونم چه كساني ! كساني كه تا ديروز عضو از همين
دولتي
بودند كه اين روزها اكثر انها دولت را انحرافي ميخوانند برادر احمد مگر خود شما در مطلبتان از سحرو جادو
فراماسونر
انحرافي زياد ننوشتيد چطور حالا بايد به اينها راي داد ! جايي بسي تاسف دارد كه ما به صحبتهاي موسوي
داريم مي رسيم
كه دولت خد متگذار نهم را سحر شده ارتباط با رمال جادو تفسير ميكرد وقت يك كلام دارم اونم واقعا بايد
تاسف بخورم در
پايان خدايا من را از اون غربالي كه در حال غربال گري استن تا بي بصيرتها و... را از ان ميگذرند هم
چنان حفظ كن و
همانطور كه تا بحال بوده ام ياور امام خامنه اي و خادم خدمتگذارمان دكتر احمدي نژاد قرار ده ! خدايا
من را احمدي
نژادي نگه دار
حسين فرخنده   |2012-02-19 14:47:58
راي دادن به پايداري ها يعني اينكه ما هم سحر شده هستيم هم با جادو جمل رمال ها در ارتباطيم هم از همه چيز انحراف
داريم برادر احمد
محمد علایی   |2012-02-19 15:01:02
سایت یار دولت هم آمد

http://www.yaredolat.com
ناشناس   |2012-02-19 15:33:27
سایت یار دولت هم آمد

http://www.yaredolat.com

ایول
مرتضی   |2012-02-19 16:17:20
سلام
اتفاقا معتقدم حالا که احمدی نژادی واسه مجلس نمونده باید از هیچ گروهی حمایت نکنیم گله ای برن مجلس و احساس
خود بزرگ بودن بهشون دست بده اونوقت مثل سبزها علیه رئیس جمهور دست به شورش بزنند. خب اینا که از لحاظ سیاس بودن
انگشت کوچیکه احمدی نژادم نیستن به حول قوه الهی اینا همرو بفرستیم جهنم.
درود بر نایب امام زمان و مالکش
معتقدم
خطر خوارج (به طور عام متحجرین) از هر قشری برای اسلام بیشتره
آرپیجی زن جنگ نرم     |2012-02-19 16:49:09
سلام
هیچی ندارم بهت بگم...جز اظهارتاسف.با حسن آقا تا حدودی موافقم اما از تو انتظار این تحلیل آبکی رو
نداشتم..
متاسفمممممممم.
مهدی   |2012-02-19 20:55:09
من برای تو متاسفم که خودت فروختی
مهدی   |2012-02-20 19:00:01
علی الظاهر سو تفاهمی پیش امده
منظورم از تو آل حبیب بود کسی که خودش اعتراف کرده که از پایداری ها حقوق چند
ملینونی می گیره
نباید به خودش دیکه اجازه بده حتی حرف از احمدی نژاد بیاره
آشنا  - ندارد     |2012-02-19 18:27:42
خدا وكيلي خيلي انتخابات سختيه....
هنوز نميدونم به كي بايد راي داد...
پوریا ه   |2012-02-19 19:09:35
بنده شخصا به عنوان یک احمدی نژادی در انتخابات مجلس شرکت نمی کنم . برام هم مهم نیست که دوستان از این حرف من
خوششون بیاد یا نه !
علی     |2012-02-19 19:13:04
سلام اقای ال حبیب متاسف می تونی بگی چرا اقای مصباح گفتند اینا ها بابیت جدید هستند!
میتونید بگید قضیه جادو سحر
چی بود چرا یه عالم با اون همه شان بالا این ******ه حرف زد که باعث سرخوردگی بسیاری از دوستان دولت و شگاف بین حامیان
دولت شد؟
واقعا بنده از ایشون توقع نداشتم
هرچند که بنده هنوز به مقام بالای ایشون احترام می ذارم و دست بوس ایشون
هستم !
می تونید این دو مورد رو جواب بدید
الان دوستان پایداری هم که بر طبل انحراف می کوبند؟
می تونید نمونه
انحراف ها رو بیان کنید که با کدام یک از مبانی اعتقادی و دینی مطابقت نداره از همه مهمتر با کدوم یک از مبانی رهبری
عزیزمون مطابقت نداره؟
این همه رهبر می فرمایندکه مردم و شاکله و دستگاه خدمتگزار منحرف نشدند چرا باید این موضوع
ادامه پیدا کنه ، این موضوع چیزی رو به ذهن نمی رسونه جز بهره برداری سیاسی و بالاکشیدن خود از نرده بان سیاسی کشور
و دست پا کردن وزنه برای خود
وگرنه تا قبل از از گفتمان احمدی نژاد موسسه امام در بین آحاد مردم کجا قرار داشت؟ جز
این که جزئی از طیف تندرو محسوب می کردند
برای اینکه بنده رو متهم نکنید باید بگم بنده هم مدتی هر چند کوتاه افتخار
همراهی با این دوستان رو داشتم


جناب شریعت اون لینک مطلب برگزیده رو هم لطفا درست کنید؟ البته
حسين فرخنده   |2012-02-19 21:08:42
قربان صبوريت بروم دكتر احمدي نژاد كه چقدر مظلومي
حاج احمد اقا ديگه فقط مي توانم بگويم ما هم مثل دكتر خودمان
سكوت ديگه چيزي براي گفتن ندارم
حسن   |2012-02-19 21:44:16
با سلام
احمد آقای عزیز
ضمن تشکر از جواب شما همه مطالب حضرتعالی واقعیت است . ولی رئیس جمهور همواره احترام
روحانیت رانگه داشته اند
انتقاد بنده از واژگان مصباحیون بود . و معتقدم این گونه واژه گزینی مناسب طرفداران احمدی
نژاد نیست.
در ضمن وبلاگ سوپر انحرافی فیلتر شده آیا وب جدیدی ندارند؟ ممنون میشوم اطلاع دهید
آریا76   |2012-02-19 21:59:31
در مورد اینکه لاریجانی معامله پذیره که هیچ شکی نیست، به قول معروف «دشمن دانا به از نادان دوست» ، اما نا امیدی
دادن به عدالتطلبان که کار درستی نیست احمد جان! ، بجای آیه یأس خوندن فقط کافیه احمدی نژاد رو راضی کرد که فقط لب
تر کنه که به کی رأی بدیم فقط کافیه بگه .
آگاه     |2012-02-19 23:02:53
سلام
با اجازه مطلب زیباتون رو توی وبلاگم منتشر کردم
محمد جواد     |2012-02-19 23:14:19
سلام اخوی ، خدا بد نده، بیمارستان برا چی؟ ان شا الله سلامت باشی.. با این پستت مخالفم شاید در اصل حرفت درست باشد
اما باید اولویت بندی کرد اول باید ساکتین فتنه 88 حذف بشوند بعد از آن باید سست عنصرها و تندروهای پایداری حذف شوند
در فرجه بعدی ...
ابر     |2012-02-20 07:00:26
سلام.(ضمن آرزوی سلامتی براتون)
اگربناست جبهه توحیدوعدالت لیست بده دلیلی نداره ازجبهه ای که قائل به شاخص
اند!حمایت کنیم!ماباهرشاخصی که به هرشکل مقابل رهبری قدعلم کندمی ایستیم
محمد   |2012-02-20 16:28:56
با سلام
يك اشتباه بزرگ در تحليلتان كرديد
اگر ما حاميان احمدي ن‍ژاد به جاي راي دادن به پايداري كه نزديكتر به
دكتر است به 7+8 راي بدهيم ميدانيد با مشخص شدن نتايج انتخابات كه بر عملكرد بعدي دولت بسيار تآثير دارد چه تحليلهاي
وحشتناكي بر عليه دكتر خواهند كرد و چه چيزهايي كه نخواهند نوشت! نكنيد اين كار را اين تحليل صد در صد به ضرر جبهه
احمدي ن‍ژادي هاست. اينكه دكتر بعدا بتواند با كداميك بهتر كار كند تاثير بسيار كمتري از اين دارد كه نتايج طوري
رقم بخورد كه راي ما حاميان دكتر كاملا گم شود
یار دولت     |2012-02-20 17:18:37
با نام و یاد خدا
جمعي از ياران و حاميان دولت اسلامي که خود را ثمره خيزش گفتمان عدالت خواه و بازوي دولت مکتبي در
پيشبرد اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي مي دانيم، در اين مقطع حساس و پيچ سرنوشت ساز سعي مي نماييم تا با
حمايت قاطع خود از آقاي احمدي نژاد زمينه مشارکت حداکثري در انتخابات مجلس نهم را فراهم آورده و زمينه بسط و ترويج
فرهنگ ناب و انقلابي دولت کريمه را ايجاد نماييم.

لذا در جهت هم افزایی رسانه های انقلابی و در راستای تحقق رسالت
اطلاع رسانی دقیق و شفاف، ما را در معرفی سایت " یار دولت "، یاری نمایید.

http://yaredolat.com
yaredolat@yahoo.com
پ هدایت   |2012-02-20 20:09:52
آقای آل حبیب ! به شدت متاسفم براتون
احمد آقا . انصافا تحلیل خوبی نوشتی . ممنون .
نتیجه گیری که من از نوشتت میکنم
اینه که یا تحریم کنیم انتخابات رو و یا به یکی دو نفر مثل آقا تهرانی و کوچک زاده و . . . رای بدیم . البته من با گزینه
اول بیشتر موافقم . ولی فکر کنم مجبور شیم بریم سراغ گزینه 2
محسن   |2012-02-20 21:15:27
http://www.fardanews.com/fa/news/188900/راز-نپیوستن-گروه-پايداري-به-جبهه-متحد-آشکار-شد-درخواست-50-درصد-کمیته-اجرایی-و-یک-عضو-در-شو
رای-حکمیت-متن-کامل-نامه
مهدی   |2012-02-20 23:32:08
انتشار نامه ی حمایت نمایندگان از خاوری
سایت روزنامه ایران
امیر محسن   |2012-02-27 21:16:57
انقلاب پابرهنگان به پیچ حساس نهروان نزدیک میشود این پیچ حساس اندر پیچ تاریخی جهان (اصطلاح امام خامنه ای ) بصیرت
والا میطلبد. در مسلک ولایت مالک اشتر به مقام احمدی نزاد غبطه میخورد
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
آدرس سایت:
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:D:):(:0:shock::confused:8):lol::x:P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink::!::?:
:idea::arrow:
 

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

سخنانی از مشایی درباره اومانیست

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

سخنان مشایی درباره اومانیسم

بخشی از سخنان مشایی درباره اومانیست و اتهاماتی که به او میزنند و مدعیانی که چیزی جز پوسته و ظاهر از اومانیسم نمیفهمند... میتوانید برای ذخیره سازی یا شنیدن این صوت و صوت های گذشته به قسمت صوت در آرشیو موضوعی مراجعه کنید. توجه: اگر نمی توانید بشنوید، یعنی برنامه فلش پلیر جدید را ندارید. با توجه به تحریم ناجوانمردانه ایران، از این آدرس دانلود کنید: http://mihandownload.com/2012/03/Adobe-Flash-Player-v11.1.102.63-Final.php

مطالب خبری

مطالب برگزیده خودم

آمار سایت

joomla site stats