درباره سایت

ستون شما

**وقتی تیغ سانسور صدا و سیما به رهبری میرسد...

یکی از دوستان اطلاع داد که چه نشسته ای؟! امروز صدا و سیما سخنان امام خامنه ای را نه تنها سانسور کرد که اصلا هیچ خبری از دیدار امروز ایشان منتشر نشده! باورم نمیشد! گفتم مطمئنی؟! گفت من منتظر پخش سخنان ایشان از اخبار ساعت 21 بودم، اما انگار نه انگار! باز هم باورم نمیشد! گفتم باید بروم و جستجو کنم. اینترنت را در چند ساعت همراه با اضطراب شخم زدم که خدا کند این حرف اشتباه باشد. هر چند به دلیل ساختار افتضاح سایت های صدا و سیما چیز خاصی نیافتم اما معدود یافته هایم همین سخن را تایید میکرد(اخبار مشروح ساعت 13 شبکه خبر لینک در حالیکه در همان زمان تمام سایت های خبری در روز تعطیل خبر را منتشر کرده اند!). باز هم قابل باور نبود. برای اخبار ساعت 24 شبکه تهران با دلهره لحظه شماری میکردم و دعا میکردم که سخنان امام خامنه ای را منتشر کنند. اخبار ساعت 24 نیز شروع شد و من در بهت رفتم... . بله! هیچ خبری از دیدار امروز رهبری با ایثار گران نبود. مردمی بودند که در تجمعات علیه الحاق بحرین به هر کشوری سخن میگفتند، از خطبای موقت نماز جمعه خبر بود و از رهبری نه!..

حماقت جدید شریعتمداری و کیهان

ماه ها فعالیت و رایزنی صورت میگیرد. جوی رسانه ای برای حساس کردن مردم و جلوگیری از بی تفاوتی آنان در حدود یکسال ادامه می یابد. انقلاب به یک مرحله بدون بازگشت میرسد. سنی و شیعی یکی میشوند و علیه ظلم به پا میخیزند. ده ها نفر شهید میشوند و روند اتفاقات به جایی میرسد که رژیم حاکم، درخواست الحاق به خاک یک کشور دیگر را میکند تا فقط تحت هر عنوانی توسط سیل خروشان مردم بحرین از بین نرود و فقط بماند. پس از این پیشنهاد بیشرمانه، مردم بحرین که خود را در معرض یک حادثه بزرگ تاریخی میبینند دوباره و با شدتی بیشتر وارد میدان میشوند. اما ناگهان یک «نادان» که متاسفانه مدیر مسئول یک روزنامه نیز است و دچار توهم نفوذ بر افکار عمومی مردم منطقه است، در یک اظهار نظر غیر مسئولانه می گوید که مردم بحرین خواستار الحاق به ایران هستند! بله! او کسی نیست جز حسین شریعتمداری! فی الواقع نمیدانم چگونه میشود امثال شریعتمداری را ساکت کرد تا در هر امری سخن نگویند و برای کشور و حتی مردم منطقه ایجاد هزینه نکنند. همین سخنان احمقانه شریعتمداری ناگهان روند اتفاقات را عوض میکند. رسانه های وهابی و آمریکایی که منتظر چنین گاف هایی از جانب ایران بودند، با شدت هر چه تمامتر به تکرار و تحلیل سخنان شریعتمداری می پردازند و می گویند: ایران درد مردم بحرین را نداشت، بلکه حرف دلشان را نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان گفت!(سوء استفاده و خرابکاری های شریعتمداری متاسفانه به نام امام خامنه ای نوشته میشود)آنها از اول دنبال هدف و منافع خودشان در بحرین بودند و... . با سخنان احمقانه شریعتمداری که در بدترین حالت از سوی امثال عربستان به او دیکته شده و در بهترین حالت از روی جهالت محض است، سنی های بحرین بطور کل از میدان خود را کنار میکشند تا برایشان روشن شود که آیا هدف ایران و رسانه های آن از حمایت از بحرین، همان تصرف آن است یا نه؟! در شیعیان هم یک موج سرخوردگی درباره ایران به وجود می آید، و کسانی که خود را بحرینی میدانند با این سوال مواجه میشوند که پس از سرنگونی آل خلیفه، آیا هویت مستقل خود را حفظ خواهیم کرد یا به کشوری دیگر الحاق خواهیم شد؟!   بر فرض عده ای بگویند که مشایی دم از مکتب ایران زد و فلان وهابی خوشحال شد، آیا مشایی این سخنان را در یک جمع عمومی بیان کرده بود؟! در کدام جمع؟! آیا قرار بر انتشار...

درسی فراموش شده

هنگامي كه امام علي(ع) مالك اشتر را به عنوان حاكم مصر انتخاب كرد، در نامه اي تاريخي به مالك اشتر بطور مفصل به ضرورت هاي اخلاق و شيوه هاي برخورد حاكم با مردم پرداخت. مرور اين نامه در فضاي امروزي جامعه و پس از هزار و اندي سال براي شيعيان داراي نكات مهمي است كه بيان آن ها خالي از لطف نيست. امام علي(ع) در نامه مي‍فرمايند: «هرگز خود را براي مدتي طولاني از مردم پوشيده مدار، كه د پرده ماندن حاكم از مردم گونه اي بي حوصلگي است، و سبب بي خبري از امور باشد. پنهان ماندن زمامداران از مردم موجب نا آگاهي زمامداران از اموري كه بر آنان پوشيده است مي گردد و در نتيجه، امر بزرگ در نظر آنان كوچك و كار كوچك در ديده ايشان بزرگ جلوه مي كند، و نيكو زشت و زشت نيكو مي گردد، و حق و باطل درهم مي آميزد. زمامدار انساني است و آنچه را مردم از او مخفي بدارند نخواهد دانست، و حق نشانه هايي ندارد كه به وسيله آن انواع راست از دروغ شناخته شود. و تو يكي از دو تن هستي: يا انساني هستي كه در اجراي حق گشاده دست و بخشنده اي، پس چرا بايد در پرده شوي و حق واجبي را بايد ادا كني، و كار نيكي را كه بايد انجام دهي فرو گذاري؟! و يا انساني دچار بخل هستي{و دستت در گشودن گره مشكلات باز نيست}، كه در اين صورت وقتي مردم از عطاي تو نااميد شوند ديري نپايد كه دست از مراجعه به تو بردارند، زيرا از بخشش تو نااميدند. با آن كه بيشترين نيازهاي مردم به تو چيزهايي است كه برايت زحمت و رنجي ندارد: از قبيل شكوه از ستمي يا درخواست عدالت در معامله اي...»

سرمقاله احمدی نژادی جوانفکر: سوالات بی پاسخ

زمان آنقدر كوتاه بود و سريع گذشت كه زياده‌خواهان خودبرتربين، فرصتي براي پي بردن به اشتباهات خويش و اصلاح آن نيافتند و زماني به خود آمدند كه تمامي رشته‌هاي بافته شده را پنبه ديدند و با اين واقعيت آشنا شدند كه مردي بلندنظر و پرهمت، به پشتوانه آراي اكثريت كم‌نظير مردم، سكان مديريت اجرايي كشور را به دست گرفته و برنامه‌هاي مدون مديريتي‌اش را يكي پس از ديگري به مورد اجرا مي‌گذارد. سرمستي ناشي از غرور و نخوت آنقدر زياد بود كه اجازه نداد او را به چشم ديگري جز يك مهمان ناخوانده قلمداد كنند و با خود چنين انديشيدند كه كارش را به فاصله‌اي اندك تمام خواهند كرد اما فرونشست اين سرمستي آنقدر زمان برد كه او با مجاهدت و پشتكاري مثال‌زدني، توانست از انبوه بن‌بست‌هاي پيش‌رو، معبري از خدمت را به روي ملت ايران باز كند و گامهاي بلندي را در مسير پيشرفت‌هاي بزرگ به جلو بردارد. ديرهنگام بود كه متكبرين دريافتند محمود احمدي‌نژاد يعني همان شخصيت گمنام ديروز كه در محاسبات سياست‌پيشگي آنان جايي نداشت، آنقدر بلندآوازه شده است كه در گوشه و كنار جهان براي پاسداشت او، نام محمود را بر نوزادگانشان مي‌گذارند و در هر كوي و برزن از شرق و غرب عالم، او را دوست دارند و تكريمش مي‌كنند. بخل و حسد، در جسم و جان خودخواهان و زياده‌طلبان آنچنان ريشه دواند كه ناگزير شدند فاصله‌هاي كاذب و فريبنده را كه در نمادهاي سياسي چپ و راست به افكار عمومي القا شده بود، از ميان ببرند و براي مقابله با كسي كه خوان گسترده پيش روي آنان را تهديد به برچيده شدن كرده بود، همصدا، همگام و همساز شوند. ميرحسين موسوي كوچك‌تر از آن نشان داد كه بتواند كار بزرگ بر زمين مانده يك مجموعه به هم پيوسته را به انجام برساند و از آن سربلند بيرون بيايد. او براي انتقام‌گيري از مردم و منتخب آنان آمده بود اما خود اسير نابخردي‌هاي برآمده از همان بخل و حسدي شد كه دوستان و همفكران پيدا و پنهان او را به ورطه فضاحت و شكست انداخته بود. دست قدرت خدا را خيلي‌ها ديده‌اند، نه فقط در پيروزي احمدي‌نژاد بر مدعيان به صف ايستاده 84 بلكه در شكست حاميان داخلي و خارجي و پشت در پشت موسوي در سال 88. موتور خدمت و پيشرفت كشور كه در سال 84 روشن شده و بي‌وقفه...

دوستان

متاسفانه در کامنت ها و نوشته های این روزهای دوستان میبینم که طرح کلی و راهبردی دشمن که در حال پیاده سازی است نادیده گرفته میشود. ما در مرحله ای تاریخی هستیم، که در آن اولین گامهای عملیاتی دشمن برای "زدن رهبری" برداشته میشود و ما در برابر این نقشه ها دارای نقش تاریخی هستیم. اما طرح آنها چیست؟!

 

خیانت پایداری ها: سطحی نگران

تقریبا همه چیز در تعادل بود. فتنه گران ضعیف شده و تحرک خاصی نداشتند. اقتدارگرایان و حامیان دولت اسلامی نیز هرچند نابرابر بودند اما بر دیگری برتری خاصی نداشتند. تا این که از بیست فروردین طیفی از شاگردان آیت الله مصباح -که اکنون قشر تندرو جبهه پایداری است- حملات شدیدی را به طور ناگهانی به دولت شروع کرد. شدت و فشار این حملات تا سی فروردین به اوج خود رسید که منجر به اولین ورود به فاز تکفیر شد(سخنان علم الهدی).

در این هنگام بود که خانه نشینی احمدی نژاد اتفاق افتاد، که منجر به فرو افتادن نقاب ها شد. در حالی که رهبری در جمع مردم فارس تاکید کرده اند که این سخن دشمن است که رییس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده، اما با کمال تعجب دیدیم که طیفی از حامیان رییس جمهور خود به بلند گوی دشمن تبدیل شدند و همین سخن دشمن را با شدت تمام پخش کردند. به این ترتیب عده ای که باید در حساس ترین زمان ممکن سخن رهبری را منتشر و از رییس جمهور حمایت میکرند، پشت او را به بدترین شکل خالی کردند و در بلندگوهایشان سخنان دشمن را تکرار کردند و از احمدی نژاد جدا شدند. خیانت آن ها فراموش ناشدنی بود.

 

حساس ترین دوره ی تاریخ جمهوری اسلامی:

همه ما میدانیم که مهمه ترین ویژگی دولت نهم و دهم و شخص رییس جمهور مکتبی بودن آن هاست. سخنان رهبری درباره بازگرداندن انقلاب به ریل خودش و زنده کردن نام امام زمان و تاکید ایشان بر مکتب گرا بودن رییس جمهور از بدیهیات است.

**هرگاه دولتی با طرز تفکری که از بقیه متمایز بوده شکست خورده و یا بهتر است بگویم زمین خورده، تفکری که بر خلاف آن بوده توانسته زمام امور را  در دست بگیرد. تاریخ سیاسی ایران و جهان در این زمینه بسیار واضح است. مثلا در امریکا هنگامی که رویکرد قدرت سخت جرج بوش شکست خورد تفکری که ١٨٠درجه مخالف او بود توانست با نسبت کم نظیر دو به یک انتخابات را برنده شود. جرج بوشی که از تهدید نظامی ایران سخن میگفت جایش را به اوبامایی داد که شعار گفتگو با ایران را سر میداد.

زمین زدن دولت مکتبی:

اکنون تمام طرح ها و نقشه ها این است قرار است: دولت زمین بخورد. جبهه پایداری های ساده لوح و سطحی نگر و طیف مصباحیون هیچ وقت نفهمیدند و یا نخواستند بفهمند که با زمین خوردن دولت مکتبی، دولت مکتب گرای دیگری ظهور نمیکند. اتفاقا دولتی ظهور میکند که ضد مکتب گرایی، اتنظار و... است. اکنون به انتخابات مجلس رسیده ایم و این مسئله خیلی واضح تر شده است. نگاه کنید تا ببینید پس از همکاری شورای نگهبان با فتنه گران و رد صلاحیت احمدی نژادی ها، "تمام مخالفین دولت مکتبی در حال جمع شدن هستند." علی مطهری به عنوان نماد مخالفت با دولت مکتبی اکنون در بیش از هفت هشت لیست انتخاباتی به عنوان سرلیست یا نفر دوم مطرح است. اکنون تمام نیروی اقتدارگرایان و فتنه گران متوجه رای آوردن مخالفان دولت است، که از جبهه متحد(یاران هاشمی) که از اصلاح طلبان(فتنه گران) و چه از منتقدان مکتب گرا بودن دولت.

علی مطهری به عنوان یک فرد ساده لوح و نادان خودش نمیداند که برای چه سر لیست فنته گران شده است. سیر تحول علی مطهری را باید به یاد آورید، او ابتدا حامی دولت و اصولگرا بود، و منتقد و سپس مخالف دولت شد، بعد گفت شاید با اصلاح طلبان باشم، و اکنون میگوید اصولگرایی را قبول ندارد. چنین آدمی که به راحتی جهت میگیرد، مثل آ خوردن بعد از زدن رئیس جمهور، به سمت زدن رهبری حرکت میکند. بیاد آورید سخنانش را: مجلس نباید به شعبه ای از بیت رهبری تبدیل شود! و اینکه علیرغم گله های صریح امام خامنه ای در مورد اجرا نکردن طرح نظارت بر نمایندگان، او فریاد زد: نباید سند بردگی خودمان را امضا کنیم! و یا شاهکارش در مورد شروع فتنه 88 از مناظره ها را که بارها و بارها از سوی رهبری "ساده لوحی" خوانده شد همچنان می گوید و تکرار می کند. این آدم ساده لوح با سرعتش پتانسیل فوق العاده ای برای هماهنگ کردن حرکت هایی علیه مواضع رهبری را دارد. همین است که از سوی فتنه گران تشویق و به عنوان سرلیست پیشنهاد میشود.

با زمین خوردن دولت مکتبی و ایفای نقش مخالفان دولت به رهبری مطهری، زمینه برای زدن آخرین سنگر فراهم میشود. ما جز "تغییر این شرایط "، انتخاب دیگری در حال حاضر نداریم. از آنجایی که کسی را نداریم که روی آن حساب کنیم، مجبوریم برویم سراغ آدمهایی که در حساسترین موقع تنگه احد را رها کرده بودند و در برابر فتنه های جدید ساکت بودند.

باز هم می گویم: طرح کلی را دریابید و اینکه ساکتین فتنه های جدید یعنی معتدلین جبهه پایداری، تنها داشته های ما برای بهم زدن این طرح شوم هستند، تنها داشته ها.

نظر ها
افزودن جدید جستجو RSS
انسان   |2012-02-22 23:18:20
سلام منظورتون از ساكتين فتنه هاي جديد چيست؟!
===
علیکم السلام برادر. منظور طیف معتدل جبهه پایداری است.
سامان(وبلاگ فتنه88)     |2012-02-23 00:02:14
سلام.
بروزم با یک مطلب جدید
طرح سوال از رییس مجلس توسط مردم اعلام وصول شد
http://fitna.blogsky.com/1390/12/03/post-55/

خبر مرتبط با
مطلب شما احمد عزیز،
تخلف آشکار جریان تکفیری منتقدان دولت(یا همان نمایندگان خاندان هاشمی در مجلس و حامیان
فتنه)
http://www.598.ir/fa/news/42427/%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81-%D8%A2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C-+-%D8%B9%
DA%A9%D8%B3
fahime     |2012-02-23 00:04:12
رسول خدا (ص) فرمود:
انسان مؤمن مانند خوشه گندم است که گاه خم می شود و گاه بر پا می ایستد (نرمش دارد) و کافر مانند
درخت سرسخت و استواری است که نرمش ندارد.



اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من اعوانه و انصاره
و المسارعین الیه
فی قضا حوائجه و المستشهدین بین یدیه
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
مرتضی   |2012-02-23 02:40:14
سلام
میدونی نظر من چیه
ما الان حتی نباید چشمون به دهن رهبری باشه چون وقتی یه چیزی میگه هرکی بر اساس امیالش
تفسیر میکنه و به قولی داستان هرکسی از ظن خود شد یار من
ما باید تا دیقه آخر چشمون به دهن احمدی نژاد باشه که
تفسیرگر اصلی و رسمی حرفای رهبریه و به قولی رله میکنه نظرات ایشونو.
تا دیقه آخر باید چشمون به دهن دکتر باشه
زمنا
شرمنده من تو انتخابات شرکت نمیکنم چون هیچ آدم صالحی نمیبینم
و به قولی این سری فیلتر جوری بود که همه تایید
صلاحیت شده ها یا ضد دولت باشند یا خنثی
اینطوری اصلا ظلم به نفسه بخوام رای بدم
هر وقت دکتر تا اون لحظه آخر لیستی
چیزی ارایه داد چشم مام با جون و دل رای میدیم
ضمنا داش احمد کم لطفی نکن باو
دیگه به نظراتمون جواب نمیدی
محمدحسن   |2012-02-23 15:46:48
حرف شما درسته.
ولی قطعا رای ندادن در انتخابات هم نوعی ظلم به نظامه و بر خلاف نظر حضرت آقا...
حداقلش دادن رای
سفیده
عمار     |2012-02-23 02:53:49
سلام
تا قسمتی موافقم و برخی جاها نظر دیگه ای دارم.
اینکه هدف رهبری است دقیقاً درست است. و این اصلاً برنامه ی
امروز نیست. این برنامه ی این 34 سال بوده و به حول و قوه ی الهی هم همیشه ناکام ماندند و انشاءالله ناکام هم به درک
واصل خواهند شد.
اصلاً اساس تقابل با احمدی نژاد در فتنه 88، دشمنی با امام بوده و بس.
اما اینکه دولت زمین بخورد: نه.
این دولت زمین نخواهد خورد. ارباب اینها که آمریکا باشد مضمحل شد سر دشمنی با ما. اگر ما به وعده ی خدا ایمان داریم
همانطور که امام هم فرمودند(دیدار با مردم آذربایجان) باید بدانیم که"من كان للَّه كان اللَّه له". این دولت
برای خدا کار می کند خدا هم تا همین امروز آن را حمایت کرده و بعد از این نیز خواهد کرد. و من تازه احتمال می دهم دولت
بعدی خواب راحت را به چشم دشمن حرام کند.
در مورد علی مطهری هم که وضعیتش اظهر من الشمس است. این بابا نمیتونه حرف
معمولیشو بزنه. به نظر من اینکه اسمش تو لیست های مختلف باشه اصلاً مهم نیست. چون علی مطهری در حال حاضر شخصیت محکم
و برجسته ای نداره. من حس می کنم تنها کسانی می تونن به علی مطهری رأی بدن که در انتخابات 88 به کروبی رأی دادن!!!
اما
در مورد اینکه تنها گزینه ی ما تا این لحظه بعضی از اعضای پایداری اند با شما موافقم. البته فکر می کنم با یک
فاکتورهایی باید اونها رو هم غربال کرد.
و در آخر اینکه این آیه برای من بسیار دلچسب بود:
"و ما کید الکفرین الا فی
ضلل" (غافر/25)
سیامک   |2012-02-23 11:31:48
سلام-فقط به خاطر آقا و اینکه درصد مشارکت تو این دولت زیاد باشه تو انتخابات شرکت میکنیم،بالآخره حتما التزام به
اسلام و ولایت امثال جلودارزاده و راستگو و کواکبیان و قنبری و تابش و مطهری و کاتوزیان و ... بیشتر از حامیان دولت
امثال امیری فر و شریف زاده و ... است که به جرم جریان موهوم انحرافی کلهم ردصلاحیت شدند و مانند خود دکتر و مشایی
قصاص قبل از جنایت،لااقل اجازه میدادند مثل فتنه گرانی که صلاحیتشان تائید شد جنایتشان را انجام میدادند دلشون
بندگان خدا نمیسوخت،ترسیدن محبوبیت دکتر لیست حامیان دولت رو بفرسته مجلس و بقیه رو بفرسته خونه،متحدی ها و
پایداری ها هر دو از احمدی نژاد عبور کردند،لااقل روی این میتوانستند به وحدت برسند،متحدی ها که مورد پسندشان
اوضاع قبل از 3 تیر 84 هست و مشکلشان عدالت و پایداری ها هم که به قول خودشان دنبال خالص سازی بیشتر،مخلصی مثل احمدی
نژاد هم ارضاعشان نکرد که خود با هزار انگ و شایعه و مسموعات پنبه وی را زدند،ولی زهی خیال باطل که کفر نعمت از کفت
بيرون کند،یکنفر رو ندارند که هم مخلص و مردمی و مؤمن و انقلابی و ولایی و استکبارستیز و عدالت طلب باشه و هم قدرت
اجرایی و بیان و مخصوصا رأی آوری داشته باشه،دیگه اوج کاندیداهای مطرح اصولگرا در انتخابات 84 قالیباف و رضایی و
توکلی بودند،لاریجانی که آخر شد هم برآیند ائتلاف همه اصولگرایان،حتما رأی آوری و قدرت بیان باقری لنکرانی یا
زارعی یا کوچک زاده برای نامزدی ریاست جمهوری بیشتر از قالیباف و لاریجانی نیست،هر چند انسان تر از آنها
باشند،آنجا هم اشاره احمدی نژاد میتواند رئیس جمهور بعدی را مشخص کند،در نهایت هر کی میخواد برای مجلس رأی بیاره
بیاره،دولت هم فوقش یکسال و نیم بیشتر با مجلس جدید نیست که،پس ما هم روی برگه رأی سی بار مینویسیم احمدی نژاد
حسين فرخنده   |2012-02-23 12:47:19
سلام برادر
به نظر من ما هم داريم يه كمي از رهبرمان و ريس جمهورمان جلوتر حركت مي كنيم .
و من با اين گفتار كاملا
مخالفم اما اينكه بايد هوشيار باشيم بله بايد در تمام شرايط و اتفاقاتي كه مي افتد هوشيار باشيم و در اين گونه
موارد درست انتخاب كنيم .
برادر احمد در اين دو سه مطالب شما يه جورايي بوي ياس و ناميدي و شكست به چشم ميخورد ما
به قولي گرگ باران ديده هستيم احمد اقا احمدي نژادي ها بايد از يك روحيه قوي و بسيجي و انقلابي برخوردار باشند
همانطور كه ريس جمهورمان دارد .اينجا ياد يك جمله از شهيد بزرگوار مان همت مي افتم كه فرمودند اگر حرفي – كاري
–قدمي برمي داريد براي رضاي خدا باشد ، اگر اينطور باشد هيچ قدرتي و هيچ نيرويي نمي تواند ان را به زانو در اورد .ما
كه ريس جمهورمان تا اينجا كه ديده ايم نه براي قدرت و نه ثروت اندوزي خود و خانواده خود اينجور تلاش و كوشش ميكند
بلكه براي خدا و اسلام و نظام .اين كه مي بيني اين روزها سياسيون اينجور به گفتمان عدالت و انقلاب اسلامي مي تازند
از اون تيغ برنده عدالتش مي ترسند كه مي بينند ثروت و قدرتشان در خطر است خوب اين هم يك امر طبيعيي است كه هر كسي
بيبند قدرت و ثروتش در خطر است دست به هر اب اتشي مي زند خوب حالا ما بايد چكار كنيم درست است تمام حاميان دولت را رد
صلاحيت كرده اند نزديكان دولت را همه جور برچسب مي زنند نا سلامتي نزديك به سه هزارو چهار صد كانديدا داريم براي
انتخاب خوب حالا در هر حوضه اي كم و بيشتر . اگر مثلا در حوضه تهران 576 كانديدا هستند اگر در اين تعداد 20 الي 30 نفر
وجود نداشته باشد كه به گفتمان دولت نزديك باشند بهترين راه حل اين است كه در انتخابات با اراي سفيد شركت كنيم يا
لااقل كاري كنيم كه اين نماينده هاي مجلس هشتم به مجلس جديد راه نيابند اين جور شكست است براي تكفيري ها كه ملت از
حركات و گفتار مجلس هشتم ناراحتند و به خاطر اين افراد جديدي رفته اند. يادمان باشد كه ما توانستيم در انتخابات نهم
رياست جمهوري كسي را انتخاب كنيم كه هيچ كس حتي 20 درصد هم احتمال پيروز شدنش نمي داد و ما توانستيم پس در انتخابات
نهم مجلس هم ما مي توانيم چون شعار دولت ما اين را مي گويد .تو اين قضيه صحبت زياد است ولي اين روزها تبليغات براي
رفتن افراد ناشناس به مجلس از همه چيز واجب تر ما در شهرستان كار خودمان را به خوبي انجام مي دهيم اميدواريم كه شما
پايتخت نشينان هم بتوانيد در اين روز گار مه الود و غبار الود موج جديدي راه بيندازيد و خس و خاشاك كه اين روزها
زياد هستند را كنار بزنيد . و اين را بدانيد كه ملت ما انقدر بلوغ سياسي دارند كه چكار كنند اين همان چيزي است كه اين
روزها سياسيون از ان غافلند. بازم اميدوارم كه متوجه صحبتهايم بشويد .
احمد  - در مورد کامنت های مرتضی، سیامک و حسین فرخنده   |2012-02-23 15:15:18
علیکم السلام!
مرتضی من در مورد تحریم یا رای سفید مخالفم. راهی نداریم جز اینکه همین معتدلین پایداری رو بفرستیم.
اتفاقا اقتدارگرایان میخواهند ما شرکت نکنیم تا آنها به راحتی برنده شوند و دولت را زمین بزنند، و این تنها راه
ماست.
در مورد رهبری هم معتقدم ایشون صریح حرف میزنند، ولی آقایان خودشان را به کری میزنند.
====
سیامک با تمام حرفات
موافق هستم جز راهکارت که نوشتن اسم احمدی نژاده. """اگر ما متعهد به دفاع از دولت اسلامی هستیم، نباید در
چنین میدانی بیطرف باشیم.""" شما می خواهید با چنین کاری از خودتان رفع مسئولیت کنید، در حالیکه این مجلس با
هر مقدار رای 4 سال دوام خواهد داشت. راهکار شما اشتباه است.
===
آقا حسین از کل تهران فقط 2 نفر تایید صلاحیت شدند!
برفرض که بروند مجلس کم نیستند؟! خوب باید کسانی را که میشود به اینها اضافه کرد فرستاد. من فکر می کنم که شما کمی
رویا پردازی می کنید برادر! در تهران که جز مطلبی که نوشتم هیچ کاری نمیشود کرد، هیچ کاری. کسی نیست. نهایتش همین
معتدلین پایداری هستند. اگر ما متعهد به حمایت از دولتیم، باید در این شرایط به معتدلین پایداری رای دهیم تا جلوی
امثال مطهری را بگیرند.
ضمیر خودآگاه     |2012-02-23 17:39:39
بروزم با
چه باید کرد؟
سیامک   |2012-02-23 17:57:01
با سلام-اسامی معتدلین پایداری را لیست کنید تا ما هم بدانیم-مثلا من میگفتم به امثال آقاتهرانی و کوچک زاده و مهدی
هاشمی و سلیمانی و میرکاظمی و ... و بذرپاش از جبهه متحد رأی بدم چون اونها هرچه باشه در برابر دولت با انصاف
ترند،دیروز یه گفتگویی با کوچک زاده در یکی از سایت ها درباره دکتر خوندم مخم هنگ کرد،آقایون نمیدونم میخوان از
قافله حمله کنندگان به دولت عقب نیوفتن و بگن ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم یا معلوم نیست حامی دولتند و دارند تقیه
میکنند،بالآخره این چیزها رو که میبینیم پشیمون میشیم حتی به معتدلین هم رأی بدیم،کامنت قبلی هم بر همین اساس
بود-2 نفری که از حامیان دولت تائید صلاحیت شده اند نامشان چیست؟
ابطحی   |2012-02-23 18:09:15
سلام

یکی از جگرخراشترین صحنه های تاریخ اسلام در در عصر عاشورا پدید آمد، زمانی که قاریان قرآن و پیشانی پینه
بسته ها و مجاهدین سابق به خیام اهل بیت یورش آوردند و کار به جایی رسید که حتی معجر را سر حضرت سکینه ربودند ،
سکینه که - بر خلاف ادعای بیشتر منبریها بچه نبود و خانم نوجوان اقلا سیزده ساله ای بود- با وحشت به سمت حضرت زینب
رفت و گفت " عمه معجرم را بردند" ، اما شنید که عمه جواب داد " عمتک مثلک"

آری اسلام اصلا ارزان به دست ما
نرسیده است.
پس از صحبتهای آقا در نماز جمعه، دوستان برداشتهای اشتباهی از این صحبتها نمودند و آن را نشانه فرجی
تلقی کردند که البته صحیح نبود که بخواهم با ارائه بعضی تحلیل ها و جمع بندی از این سخنان، آن لحظات امید را از
دوستان بگیرم. کمی صبر و زمان لازم بود تا دوستان عزیز متوجه اخطار های رهبری شوند.

این اولین باری بود که امام
خامنه ای از خطای شورای نگهبان اسم آورد و البته اولین باری نبود که به صراحت مسئولین را از اتهام انحراف تبرئه کرد
و بسیار واضح بود کدام مسئولین در اتهام انحراف هستند که توسط آقا تبرئه شدند. .. اما این تمام مطلب نبود.

از آنجا
که "من همیشه به شورای نگهبان می گویم ..." تا آنجا که " اما اگر شورای نگهبان پافشاری کرد بپذیرید".
برای
اینکه بهتر معنای دردناک این بخش از صحبتهای رهبری را متوجه شوید اعترافات تکان دهنده آقای آقا تهرانی را هم به آن
بیفزایید " که آقای مصباح من را فرستاد تا به احمدی نژاد بگویم ..". گر چه بعید است آقای آقا تهرانی متوجه بار
معنایی حرفهایی که می زند باشد.
باز هم این را اضافه کنید به ماجراهای مربوط به اعلام وقت عید فطر و این همه اعلام
عزای عمومی توسط برخی از حوزویان و بعد هم آن 5 بار دیدار پیاپی رهبری از قم که به قول بعضی ها برای دید و بازدید
بوده!...
هنوز خیلی سخت که متوجه شوید رهبری دارد با صراحت و کنایه به ما چه می گوید؟
می گوید بیشتر بزرگوران خود را
همان آیه الله بروجردی می دانند و به جایگاه رهبری دقیقا به چشم جایگاهی نگاه می کنند که ...
اگر این طور نبود و
معنای ولایت فقیه بر اساس آرای یک مجتهد عالم باتقوا بود که نیازی نبود رهبری در آن ماجرای حضور زنان در ورزشگاهها
به احمدی نژاد اینطور دستور بدهد که " بر اساس نظر علما لازم است .. خودداری گردد".
معنای این حرف آن است که وقتی
علامه مصباح و دیگران می گویند ولایت فقیه ، منظورشان به هیچ وجه " ولایت یک فقیه " نیست. جایی هم در احادیث
نیانده که فقط یک فقیه ولایت دارد. لذا منظور از ولایت فقیه - از دید بیشتر فضلا و علما- آن است که کسی در مصدر کار
باشد که مقلد نباشد بلکه محتاط باشد یعنی بین نظرات همه علما احتیاط کند! اما سوال اینجا است که در این صورت چه
نیازی به وجود شرط اجتهاد برای رهبری است؟ مجتهد که شرعا نمی تواند محتاط باشد...
حالا به خوبی می شود فهمید که چرا
آقای علم الهدی رسما جامعه مدرسین را دارای حجت شرعی می داند. حالا می شود فهمید که چرا شورای نگهبان نباید اجازه
دهد کسانی که هیچ نوع تاییدی از هیچ کدام از علما ندارند ( دقت کنید حتی اصلاح طلبان مورد تاییدی برخی ها هستند)
تایید صلاحیت شوند. جریان به اصطلاح انحرافی دقیقا چنین جریانی است که به وضوح هیچ پایگاهی در میان آیا عظ...
ابطحی   |2012-02-23 18:11:28
در میان آیات عظام ندارد و حتی بفرض که کسانی قلبا آن را تایید کنند به
خاطر جو موجود حمایت خود را آشکار نخواهند
کرد. شبیه ترین شرایط به
ماجراهای دکتر علی شریعتی.
نهایت ظلم است که در این شرایط عده ای تصور کنند نظر رهبر لزوما
برای
ارگانهای نظام مطاع است.

اما برای آنکه راه حلی برای وضعیت فعلی ارائه کنیم باید بپذیریم که عملا
بیش از
یکسال تا پایان رسمی دولت احمدی نژاد - اگر زودتر پایان نیابد -
باقی نیست و پس از آن هم به دلایل آشکار مجموعه نظام
اجازه نخواهد داد
چنین جریانی به هیچ عنوان تکرار شود حال باید دید چه عواملی باعث شدند که
کار به اینجا
برسد؟

باید اعتراف کرد علاوه بر همه مواردی که دوستان بهتر از من می دادند ،
مشکل اصلی اشتباهات شخص احمدی نژاد
بود. البته این اشتباهات هرگز مورد
نقد قرار نگرفت. آن چه در تریبون ها به احمدی نژاد حمله شد دقیقا به نقاط
قوت
احمدی نژاد بود اما اشتباهات احمدی نژاد که ناپیدا ماند بسیار عمیق
بود و عامل همه این مسائل بود:

1- عدم شناخت از
حوزه علمیه: احمدی نژاد بخوبی نحوه تدریس برقرار کردن
ارتباط با توده های مردم را می داند. چه در ایران و چه در کل
دنیا. اما
در بدو امر با نظری بسیار خوشبیانه نسبت به حوزه وارد عمل شد. از نظر او
مجموعه علما و فضلا و طلاب سر جمع
انسانهایی زلال و متعهد به اسلام بودند
که خود را مقید به اطاعت از ولی فقیه می دانند. لذا گمان می کرد در صورتی
که
تنها رابطه فقهی خود را منحصر به شخص امام خامنه ای کند ، تایید حوزه
را هم به همراه خود دارد. اما واقعیت این است که
احمدی نژاد یک مهندس
وانشگاهی است و چندان ملتفت روابط حوزوی و اختلافات فقهی نیست. همین
خوشبینی و عدم رعایت
احتیاط هم برای او و هم برای رهبری بسیار گران تمام
شد. در حالی که سالها است کرسی های متعدد برای شناخت زوایای تشیع
در
دانشگاههای آمریکا و اروپا و اسرائیل بر پا است و صدها متخصص و پزوهش گری
تزهای دکتریشان را در مورد چگونه ضربه
زدن به شیعه از راه همین رخنه ها
جستجو می کنند.

2- بی پایان دانستن ظرفیتهای ملت ایران: احمدی نژاد به خوبی به
توانایی
های انسانی واقف است اما از آنجا که خودش شخصی بسیار پر امید و پر انرژی
بود عملا نتوانست محدودیت های
انسانی را هم ببیند. واقعیت این است که
مردم ایران مردمی بسیار منفی هستند و بدگویی همیشه سکه رایج ایرانیان
بوده
است. همیشه بد گویی می کنیم در مورد دولت در مورد شهرمان در مورد
همسایه هایمان و حتی در مورد خودمان! همین الان اگر
در یک دکان نانوایی
هم کسی مثلا از دولت حمایت کند متهم می شود که " آدم دولتی ها است" یا "
می ترد اخراجش
کنند!" . حتی با خودمان بد بگویم . اگر حال یک ایرانی را
بپرسید بسیار بعید است مثل یک آمریکایی جواب بدهد " امروز
روز خیلی خوبی
است و حالم بهتر از این نمی شود". خیلی که مثبت باشد می گویم " بد
نیستم". یا به احتمال بیشتر می
گوید " نفسی می کشیم..شکر!"
منفی بودن ایرانیها حتی در میان ملتهای همسایه شان هم بی نظیر است. آنچه
ایرانی
بیمارستان می نامد معنایش جایی برای نگهداری بیماران است! بدون
امیدی. همان مریض خانه. اما یک واقع گرای انگلیسی می
گوید Hospital یعنی
محل مواظبت و مراقبت. برادر خوشبین عرب ما می گوید " مستشفی" یعنی محل
گرفتن شفا! حت...
ابطحی   |2012-02-23 18:12:27
حتی افغانی جنگ زده می گوید "شفاخانه"... . ایرانی فقط سقوط
و نشستن را می بیند. لذا می گوید " فرودگاه" چون
فقط فرود را مد نظر خود
قرار می دهد. اما باز هم یک واقع گرای انگیسی می گوید " Airport" یعنی
بندر هوایی. که هم رفتن
دارد و هم بر گشتن. باز هم برادر عرب خوشبین ما
می گوید " مطار" یعنی محل پرواز! باز هم تا دلتان بخواهد می توانید
در
مورد تفاوت های روانی مردم ایران را مورد بررسی قرار دهید. پس برای ایران
افزایش قیمت گوجه فرنگی بسیار مهمتر از
پرتاب ماهواره است. اساسا این همه
پیشرفتها اگر در هر ملتی اتفاق می افتاد یک جشن عظیم ملی بود اما برای
ایرانی -
دقت کنید منظورم رسانه های وابسته نیست مردم عادی را می گویم-
اینها برای مردم کار و غذا نمی شود...
متاسفانه احمدی
نژاد فقط امواج جمعیتی را که برایش ابراز احساسات می
کردند دید اما نوع تفکر و احساسات آن ها را نشناخت. اگر می
شناخت در
ماجراهایی نظیر قیمت چای گرفته تا سکه و دلار غافلگیر نمی شد. مردم ایران
همیشه منتظر بدتر شدن هستند.
همین مسئله است که باعث شده همه حکومتها در
تاریخ ایران بسیار متزلزل باشند. در مقایسه با حکومت های تمدنهایی
نظیر
چنینی ها و مصریها و رومیها که حتی سلسله های چند هزار ساله داشتند
طولانی ترین سلسله ایران عمرش به پانصد سال
نرسید و آنهم در در تمام مدت
بسیار متزلزل بود. تفکر ایرانی - نه هوش و نبوغ ایرانی - مشکل دارد. کسی
که می خواهد رئیس
جمهور شود هم باید باید شاهنامه را بخواند و هم کتاب
حاجی بابای اصفهانی را. متاسفانه احمدی نژاد چنین کاری نکرد.

3-
قیاس به نفس: شاید از بزرگترین اشکالات احمدی نژاد بود. چون خودش
بسیار پر انرژی و پرطاقت بود از همه کسانی که حاضر
به همکاری با او شدند
انتظار داشت چنین آدمهایی باشند. اما نبودند. خیلی از آنها واقعا بد
نبودند فقط نمی توانستند
پا به پای احمدی نژاد و سردار فداکارش مشایی کار
کنند. لذا حذف شدند. این برخورد حذفی هم البته به کینه انجامید.
واقعیت
این است که خورشید درخشان احمدی نژاد اجازه خودنمایی به هیچ ستاره ای را
نمی داد و باز هم از آنها انتظار
داشت که بدرخشند! گر چه شکی نیست که اگر
این کار و همت احمدی نژاد نبود الان بسیاری از موفقیت ها بدست نمی آمد
اما
باید دانست که وقتی پی ساختمان محکم نباشد ، یک آسمان خراش مرتفع هر
قدر هم که با عظمت و پر شکوه باشد روزی فرو
خواهد ریخت.

4- تلاش برای احیای همه ظرفیت های اسلام و جمهوری اسلامی: احمدی نژاد
عملا هدفی را بر گزید که به دلیل سه
اشتباه قبلی قابل وصول نبود. لذا آن
مردی که با شعار " می شود و می توانیم" آمد. کارش به جایی رسید که با
زبانحال
بگوید " نشد و نتوانستیم و نگذاشتند".او الان به صراخت از شهادت
سخن می گوید. از اینکه دست و پای دولت را قطع
کرده اند ولی هنوز سینه خیز
تلاش می کند پیش برود ( به قربان امید نا امید شده ات ابالفضل..). اما
کسی که به محابا روی
میدان مین می رود البته دست و پایاش را هم باید
بدهد. چیزهای که او برای جذب دلها به سوی جمهوری اسلامی مد نظر
داشت
فراتر از ظرفیتهای واقعی جمهوری اسلامی بود. جمهوری اسلامی تلاش کرده است
که ماکتی از حکومت اسلامی باشد و نه
واقعیت آن. لذا در حکومتی که سیاسیون
آن معنای مذهبی بودن را داشتن ریش می دانند و نه اعتق...
ابطحی   |2012-02-23 18:13:27
لذا در حکومتی که سیاسیون
آن معنای مذهبی بودن را داشتن ریش می دانند و نه اعتقاد به وعده های
الهی، عملا نمی توان
کتیبه کوروش را آورد و انتظار داشت اینکار در راستای
اهداف نظام باشد. اینکار به هیچ عنوان خلاف اسلام نبود. اما در
جامعه بد
بین و مارگزیده ایران، اینکار هم برای احمدی نژاد گران تمام شد. بیفزایید
بر آن همه کارهای جنجالی دیگر را
از کدید احمدی نژاد وظیفه و تکلیف بود و
از دید دیگران گناه.
...

دوستان عزیز، باز هم بدانید اگر احمدی نژاد با همان
انرژی وارد عمل
شدهبود اما این اشتباهات را لااقل اشتباه اول را انجام نمی داد الان کار
به اینجا نمی کشید. اما
واقعیت این است اگر این اشتباهات را انجام نمی
داد که دیگر احمدی نژاد نبود! یکی بود از دیگر اصولگرایان! لذا با
با
وجود اینها نمی توانم احمدی نژاد را سرزنش کنم. اما اعتراف می کنم بسیاری
از اهداف او فقط تکلیف شخص حضرت صاحب
الامر است و بر او چنین تکالیفی
نبود. تا جفر سرخ باز نشود خیلی از مشکلات شیعه لاینحل باقی خواهد ماند.
لا یکلف
الله نفسا الا وسعا
لهذا امام خامنه ای صریحا به احمدی نژاد دستور داد اگر جایی وعده ای
دادید که انجام نشده صریحا
به مردم بگویید و بدانید مردم می پذیرند...

اما حالا باید چه کار کرد، باید اول از همه قبول کرد که چرا نظام دیگر
نمی
تواند احمدی نژادیها را تحمل کند.
جبهه پایداری دشمن واقعی و فتنه حقیقی بود که سر انجام هم ضربه کاری خود
را بر
پیکره عدالتخواهی وارد کرد. هیچ یک از افراد این جبهه در گفتمان
احمدی نژاد نیستند و هیچ یک استحقاق رفتن به مجلس
را ندارند حتی آقا
تهرانی و کوچکزاده. جایی نوشتم که تفاوت ادبیات و گفتمان احمدی نژاد با
جبهه پایداری تفاوت تشیع
و اعتزال است.
اما این مطلب را قبول دارم که ما شرعا وظیفه داریم دفع افسد به فاسد کنیم
و در میان این کاندیدها
افرادی را برگزنیم که لاقل در مقابل امواج حملات
بعدی که مسقیما به شخص رهبری خواهد بود لااقل اظهار وجود کنند. گر
چه
مطابق همان منفی بینی ایرانی معتقدم که حتی اگر اعضای این گروه رای
بیاوردند بعد از چند صباح خودش به دیوهایی
بدتر از اصولگرایان فعلی تبدیل
تبدیل می شوند. اما تکلیف در حال حاضر انتخاب افراد کم خطر است و یک چنین
لیستی را
باید هر چه زودتر تهیه کرد....

اما یک نکته دیگر راه حل عزیز دل مظلوم ما شخص امام خامنه ای است..
مبادا عده ای پیدا
شوند که بخواهند آب به آسیاب دشمنان حقیقی بریزند.
شورای نگهبان دشمن نیست. واقعا خیال می کند در حال انجام تکلیف
شرعی است.
روحیه سلحشوری خود را حفظ کنید . رهبری با آن صخنان پر صلابت خود در مورد
اشغالگران قدس که بیسابقه بود
عملا اعلام کردند که باید آماده جهاد و
شهادت باشید. شاید جهاد تنها راه احیای واقعی روحیه سلحشوری و تنها
راه
منحرف ساختن افکار عمومی از اختلافات داخلی باشد. ..
ای همه دوستان منحرف، آماده باشید برای اطاعت محض از رهبری.
هر اتفاقی که
افتاد از انجام هر عملی که دشمن شاد کن باشد خودداری کنیم.
احمد  - در مورد کامنت آقای ابطحی   |2012-02-23 23:49:11
علیکم السلام برادر!
مطلب بسیار زیبایی نوشتید، هر چند با روح کلی آن کمی مخالفم.
متاسفانه من هم چندیست مانند شما
به این نتیجه رسیده ام که: \"نظام جمهوری اسلامی، گنجایش عدالت را ندارد و عدالت ستیز است\" البته نه با
یقین شما.

شاید یکی از مهمترین دلایل را باید در اول انقلاب جستجو کرد، چه کسانی در مجلس بودند و قوانین پایه کشور
و سازمان ها را نوشتند و فندانسیون کشور را ریختند؟! بله! همان آقای ژاپن اسلامی!!!

آقای ابطحی متاسفانه هر چه
گفتید عین حقیقت است، البته میتوان عوامل دیگری را هم اضافه کرد.
فقط اینکه ای کاش کمی به آینده خوشبینتر
باشید!

اگر همانطور که من رسیده ام و شما می گویید نظام ما عدالت ستیز است، یعنی اینکه حضرت مهدی اول باید نظام را
درست کند بعد برود سراغ بقیه! و این خیلی معنای سنگینی دارد... .

به هر حال نمی توان از خیانت هایی که هر روزه به
نظام و اسلام میشود -و البته از جانب نظام است- چشم پوشید و همچنان فریاد زد: خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی...
.

شاید انقلاب دیگری لازم باشد...
آریا76   |2012-02-23 22:23:40
دنیا داره دور سرمون تیره و تار میشه ، به قول یه بنده خدایی : برخی از اصولگرایان نشستند تا ادای جناب مختار رو در
بیارند غافل از اینکه اگه هزار مختار هم قیام کنه باز خون امام حسین(ع) ریخته شده. البته این رو مطمئن باشید که
اصولگرایان از این کارهاشون پشیمان میشند ولی حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب رو دارند
حسن   |2012-02-23 23:19:20
با سلام
هرچند مطلب بر اساس تحلیل است و بنده با تمام آن خصوصا پافشاری بیش از اندازه بر نکات منفی برای ملت ایران
که 33 سال با تمام فشار شیاطین عالم دست از حمایت از انقلاب اسلامی خود برنداشته موافق نیستم .ولی ذهن پویای برادر
ابطحی را می ستایم
وبر جملات پایانی آن تاکید مینمایم .
خدا با صابران است
شاید بشود اینچنین نیز تحلیل کرد که
مولایمان خامنه ای عزیز و احمدی نژاد و حامیان مستضعف انها دارند امتحان یک کلاس بالاتر را میدهند
برادران خداوند
آخرین ذخیره اش را خرج امتی سست عنصر نمیکند . و برای فرج قائم امتحانات سختی از امت شیعه ایران میگیرد . انشاء الله
سربلند از امتحان بیرون بیائیم
حامی   |2012-02-24 00:08:48
http://titrpress.com
پایگاه تحلیلی-خبری تیترپرس(حامیان گفتمان انقلاب اسلامی)
ابطحی - در پاسخ احمد آقا   |2012-02-24 00:25:30
مجددا سلام

با تشکر از لطف شما. البته منظور من به هیچ وجه این نبود که " انقلاب دیگری لازم است". نه. من معتقدم
این بهترین مجموعه ای است که ما باید در عصر غیبت به هر قیمت آن را حفظ کنیم. لنگه کفش در بیابان غنیمت است!
بلی.
تحقق ظرفیت نهایی عدالت فقط با شخص حضرت مهدی است. اما به هیچ وجه این معنا را ندارد که باید در عصر غیبت آنارشیست
باشیم و مدام انقلاب کنیم!

باز هم تکرار می کنم، قیاس جالبی نیست اما گویا است ، برای یک آدم فقیر داشتن یک اتومبیل
پیکان هم غنیمت است. اما حالا اگر یک نفر پیدا شد و به جای موتور پیکان موتور بنز را کارگذاشت، چه می شود؟

احمدی
نژاد اگر از روز اول آن اشتباهات را مرتکب نشده بود، یعنی مثلا دنبال جذب حداکثری نبود و یا آن ایده های مربوط به
وزیر شدن زنان و کوروش و... را مرتکب نمی شد، اما با همان شجاعت در صحنه های مربوط به سیاست خارجی و اقتصادی حاضر می
شد ، آیا باز هم مجموعه حوزه بدین شکل بر ضد او بسیج می شد؟ آیا باز هم عده ای از مراجع از لاریجانی می خواستند که
مجددا از قم کاندیدا شود؟ اگر کلیت حوزه بر ضد احمدی نژاد تحریک نمی شد آیا باز هم در این شرایط بودیم؟ تاکید رهبری
برای پرهیز از حاشیه ها در چه مورد بود؟ چرا حتی امام خمینی پس از اعتراضات علما ، درس تفسیر سوره حمدش را در صدا و
سیمای جمهوری اسلامی لغو کرد؟

باز هم تاکید می کنم اندیشه های احمدی نژاد - که او را احمدی نژاد کرد- بسیار متعالی
بود و بسیار مقدس. شاید ظرف این افکار فقط در میان یاران مهدی باشد. اما اگر کسی اتومبیلی دارد که می تواند تا سیصد
کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد دلیل نمی شود آن را در جاده هایی که ماکزیمم سرعت آنها 100 کیلومتر است براند.
ما به
هر قیمتی باید همین نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را تا ظهور حضرت مهدی حفظ کنیم ولو با پذیرش انواع تهمت ها و
فحش ها و شاید هم بیش از آن.
احمدی نژاد خود ثمره همین انقلاب و همان خونهایی است که از همه آرمانهای ما پاکتر و الهی
تر بودند.

امام خامنه ای دقیقا مانند مردی که بر فراز قله ای بیار بلند ایستاده هم پستی ها را می بیند و هم بلندی ها
را را. هم توانایی ها را و هم ضعف را. و در این میان بهترین مسیر را انتخاب می کند. گر چه ما متوجه نباشیم. به قول سید
حسن نصر الله نظیری برای این رهبر در دنیا وجود ندارد.

از شما و دیگر دوستان هم مجدانه استدعا دارم از گفتن این
مطالب که انقلاب دیگری لازم و است و الخ پرهیز نمایید. اگر از دیدن صحنه پیش رو دچار وحشت می شوید چشمانتان را
ببندیدو دستتان را در دست رهبری بگذارید.
نیاز آینده ما حرکت در همین بستر جمهوری اسلامی و البته با حفظ آرمانها
و اهداف است گر چه دوران پرشکوه و سرعت سرسام آور احمدی نژاد خارج از ظرفیت بود و قابل تکرار نیست.
باید از خدا
بخواهیم رئیس جمهور آینده کسی باشد که در عین پرکاری و ساده زیستی و استقامت در مقابل استکبار داخلی و بین المللی،
محدودیت ها را بشناسد و مخصوصا از انجام هر کاری که باعث بسیج متدینین پرشور بر ضد خودش شود خودداری کند.
پ هدایت   |2012-02-24 02:16:17
آقای ابطحی ، خیلی مطلبتون زیبا بود ! به زوایایی اشاره کرده بودید ، که من با این همه مطالعه شبانه روزی ، تا
حالا
به اون دقت نکرده بودم .
ولی همونجوری که قبلا هم گفتم ، بنده تحت هیچ عنوانی در انتخابات شرکت نخواهم کرد . و
توصیه
هم به همه دوستان احمدی نژادی ، تحریم انتخابات است .
پ هدایت   |2012-02-24 02:16:32
آقای ابطحی ، خیلی مطلبتون زیبا بود ! به زوایایی اشاره کرده بودید ، که من با این همه مطالعه شبانه روزی ، تا
حالا
به اون دقت نکرده بودم .
ولی همونجوری که قبلا هم گفتم ، بنده تحت هیچ عنوانی در انتخابات شرکت نخواهم کرد . و
توصیه
هم به همه دوستان احمدی نژادی ، تحریم انتخابات است .
ابطحی به پ هدایت   |2012-02-24 03:06:31
سلام دوست عزیز
مگر ما حتی در زمان هاشمی و خاتمی رای نمی دادیم؟ وظیفه شرعی ما شرکت در انتخابات است. تحریم
انتخابات دقیقا آرزوی کسانی است که می خواهند جمهوری اسلامی را به شکل شرکت سهامی و گوشت قربانی تقسیم کنند.
اگر
رای ندهیم با چه رویی روز قیامت جواب خدا و شهدا را خواهیم داد؟
وصیت امام خمینی را فراموش نکنید:
وصیت من به ملت
شریف آن است که در تمام انتخابات .. در صحنه باشند.
ما خواهیم رفت و رای خواهیم داد و از میان بد و بدتر به بد رای
خواهیم داشت تا آرزوی بدتر ها برای تصاحب انقلاب و سلاخی فرزندان آن تعبیر نشود.
در تاریخ امت ها لحظاتی است که
ارزششان با کل تاریخ آن امتها برابری می کند. اکنون زمان سستی و پذیرش شکست نیست.
شاید زمانی از راه برسد که ایمان
بمیرد و نفاق پیروز شود. زمانی که پیمانها گسسته شود و رشته اخوت دریده شود.. اما امروز آن روز نیست. روز سستی و
پذیرش شکست نیست . امروز روز قیام لله است.
انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فردی
شاید ما نتوانیم در مقابل
سیل ریزش های آخر الزمان بایستیم. اما وبه اندازه یک رای باید نشان دهیم که - اگر لیاقت نداریم نام خود را در کناران
یاران فهمیده ها و محمودی ها ثبت کنیم- از پترس فداکار هلندی ها کمتر نیستیم.
دفع افسد به فاسد واجب شرعی است.
عدم
شرکت در انتخابات گناه کبیره است.
احمد  - پاسخی به آقای ابطحی   |2012-02-24 05:03:40
سلام مجدد!
من بطور شخصی به یک جمع بندی رسیده ام و به آن معتقدم:
دود از کنده بلند میشود!
مشکل از کلیت نظام است که
عدالت ستیز است، البته شما می توانید بخشی را گردن مردم ایران بیاندازید که منفی نگرند و یا احمدی نژاد حاشیه
گرایی کرد و... . البته تاکید کنم که متاسفانه کلیت نظام مطلقا هیچ تبعیتی از ولی فقیه ندارد.

مشکل از اصل نظام است
آقای ابطحی! خود را فریب ندهیم! اصل نظام با هاشمی رفسنجانی مشکلی ندارد! اصل نظام که سپاه بخشی از آن است، حاضر است
برای ایستادن جلوی احمدی نژادی ها دست به هر کاری بزند، اما به موسوی خوئینیها التماس کند. قوه قضائیه بازوی
آنهاست و شورای نگهبان در اختیار آنها و... . در حالیکه رهبری می گوید نظر من به فلانی نزدیکتر است، اصرار دارند که
او منحرف است.

اما مشکل از کجاست؟! مشکل از همان روز اول بود آقای ابطحی! زمان جنگ سپاه بهتر بود یا این زمانه؟! و
سپاه زمان جنگ در جام زهر چقدر تاثیر داشت؟! تمام قوانین و پی مملکت را در زمان هاشمی نوشتند و بعد نظام را روی آنها
ساختند، خوب معلوم است که این قوانین به درد یک آدم مستقل عدالت طلب نمی خورند! مشکل از نظام است که حاضرند بر ای
فتنه گرانش فرش قرمز بیاندازند اما عدالت طلب را نهی می کنند! یک جمله تاریخی و فرمایش رهبری:

حکومت با ظلم نمی
ماند، و امام خامنه ای میفرمایند که "بی اخلاقی سیاسی موجب خشم خداوند میشود"، و شما نگاهی کنید به نظام که در
سال 1390، جز بی اخلاقی سیاسی و ظلم ودروغ که در یک جامعه سیاسی فاسد مانند آمریکا هم یک دهم این صحبت ها با این شدت
پخش نمیشوند... .
اینکه در ایران اسلامی هم مثل آمریکا بگویند دفع افسد به فاسد(که من به آن اعتقادی ندارم)، یعنی
پایان. رای به اصلح تکلیف است، نه اصل شرکت در انتخابات. شرکت در انتخابات با رای به اصلح تکلیف است، وگرنه اگر قرار
است با آدمی که به فساد آن اذعان داریم بیعت کنیم چه تکلیفی است؟! من اگر مسئله ای که نوشتم و تاکید رهبری نبود،
شرکت نمیکردم.

قطعا انقلابی دیگر نیاز است، قطعا، البته این انقلاب می تواند فرهنگی باشد و نه لزوما حقیقی. بیش از
حد نوشته ام سیاه شد، فضا اینقدر سیاه نیست، ولی در دوره گذار هستیم و بسیار امیدوارم که در یک دوره چند ساله
انقلابی عقیدتی یا فرهنگی رخ دهد که طومار اقتدارگرایان را در هم بپیچد، ان شاء الله
عمار  - نظری راجع به نظرات آقای ابطحی در بخش اول     |2012-02-24 05:46:59
سلام
صحبت های آقای ابطحی برای من چندان قابل هضم نیست!
ببینید انقلاب ما و بزرگ کردن آن، از آب و گل در آوردنش، 34
ساله کردنش با همان کیفیت کار هر کسی نیست. ملت ایران بزرگوارترین و رشیدترین مردم دنیا را دارد. این یک حقیقت است و
قابل کتمان نیست. من شدیداً معتقدم که این ملت نباید دست کم گرفته شوند و نه تحقیر شوند. ملت ما اصلاً قابل مقایسه
با مردم آمریکا نیستند. ببینید اینها مردمی هستند که وقتی امام برخاست و ندا داد آنها با گوشت و پوست و تمام هستی
شان به پا خاستند و آمدند در وسط میدان و تا امروز حتی یک قدم هم عقب نکشیدن. (شما مطمئن باشید اگر ما یک قدم عقب رفته
بودیم تهران الان شده بود شعبه ای از تلاویو!)
من اشتباهاتی که شما نام بردید برای احمدی نژاد را اصلاً قبول ندارم.
ورود احمدی نژاد به میدان یک حرکت همه جانبه بود: یعنی مردم به جایی رسیده بودند که انقلاب خودشان را پس می خواستند
با همان کیفیت! البته هیچ شکی نیست که احمدی نژاد تحت فشاری به مراتب بیشتر است. اما "دولت و ملت یک حالت صخره گون
دارند" که قابل نفوذ نیست. مردم در سال 84 احمدی نژاد را خواستند و در سال 88 نشان دادند که در تصمیم خود قاطعند.
در
مورد آیات عظام هم من یک بار با آقای ابطحی بحث مفصلی داشتم. به نظر من مساله ولایت فقیه یکمساله ای نیست که ما سرش
بتونیم کوتاه بیاییم و معامله کنیم. همه ی مراجع و آیات عظام برای ما محترمند و عزیز اما ما فقط از یک نفر فرمان
میبریم آن هم نایب امام معصوم است. مراجع هم باید چنین باشند. این سنت اسلام است. من یک بار هم این مثال را زدم که
شما زمانی که امام حسن امامت می کردند را در نظر بگیرید آیا حرفی از امام حسین شنیده می شود؟؟؟ امام حسین محو در ولی
زمان خود بودند. این الگو است. مگر آن زمان امام حسین کمتر از امام حسن بودند؟ مگر دانش ایشان یا عصمتشان کاستی
داشت؟ خیر. مساله تنها این بود که امام حسین تابع محض امام زمان خود بود. حالا قطعاً ما به این کیفیت در این زمان
نمیرسیم اما نیازی هم نیست که تو رودربایستی بمانیم. اتفاقاً به نظر من این کار احمدی نژاد یکی از بزرگترین
کارهایش بود که به همه علنی و تمام و کمال نشان داد که فقط تابع محض امام خامنه ای است.
و بعد اینکه به نظر من دولت
احمدی نژاد طلیعه ای است برای دولت های آینده. یعنی به امید خدا در آینده وضعیت ما حتی از این هم بهتر خواهد شد.
البته به شرط ایستادگی بر روی اصولمان.
من فکر میکنم خطبه های نماز جمعه امام تذکری بود به همه. چون امروز ما در
لحظه ی حساسی هستیم. تاریخ دارد ورق می خورد و ما به عنوان کسانی که پرچم دار این حرکت بزرگ هستیم باید به کمال
نزدیک و نزدیک تر شویم.
و دیگر اینکه احمدی نژاد به ظرفیت این ملت آشناست و از قدرت آنها آگاهی دارد. ما می توانیم
تنها یک شعار نیست یک واقعیت است. مشکل ما ناتوانی نیست بلکه کم کاریست. ما باید خیلی بیشتر ازاین کار کنیم. این چیز
دست نیافتنی ای هم نیست. انسان وقتی رسیدن به چیزی برایش مهم باشد حتی خودش را نیز فدا می کند.
و بعد اینکه مشکلات
سر راه احمدی نژاد غیر قابل اجتناب بود. چرا؟ چون در واقع ما الآن در وسط میدان جنگیم. اما نه جنگی مشابه 8 سال دفاع
مقدس. ببینید دشمن از زیر و رو داره به ما ضربه میزنه. هر کشوری که به ایران نزدیک میشه مورد غضب ...
عمار  - درباره نظر آقای ابطحی     |2012-02-24 05:48:40
سلام
صحبت های آقای ابطحی برای من چندان قابل هضم نیست!
ببینید انقلاب ما و بزرگ کردن آن، از آب و گل در آوردنش، 34
ساله کردنش با همان کیفیت کار هر کسی نیست. ملت ایران بزرگوارترین و رشیدترین مردم دنیا را دارد. این یک حقیقت است و
قابل کتمان نیست. من شدیداً معتقدم که این ملت نباید دست کم گرفته شوند و نه تحقیر شوند. ملت ما اصلاً قابل مقایسه
با مردم آمریکا نیستند. ببینید اینها مردمی هستند که وقتی امام برخاست و ندا داد آنها با گوشت و پوست و تمام هستی
شان به پا خاستند و آمدند در وسط میدان و تا امروز حتی یک قدم هم عقب نکشیدن. (شما مطمئن باشید اگر ما یک قدم عقب رفته
بودیم تهران الان شده بود شعبه ای از تلاویو!)
من اشتباهاتی که شما نام بردید برای احمدی نژاد را اصلاً قبول ندارم.
ورود احمدی نژاد به میدان یک حرکت همه جانبه بود: یعنی مردم به جایی رسیده بودند که انقلاب خودشان را پس می خواستند
با همان کیفیت! البته هیچ شکی نیست که احمدی نژاد تحت فشاری به مراتب بیشتر است. اما "دولت و ملت یک حالت صخره گون
دارند" که قابل نفوذ نیست. مردم در سال 84 احمدی نژاد را خواستند و در سال 88 نشان دادند که در تصمیم خود قاطعند.
در
مورد آیات عظام هم من یک بار با آقای ابطحی بحث مفصلی داشتم. به نظر من مساله ولایت فقیه یکمساله ای نیست که ما سرش
بتونیم کوتاه بیاییم و معامله کنیم. همه ی مراجع و آیات عظام برای ما محترمند و عزیز اما ما فقط از یک نفر فرمان
میبریم آن هم نایب امام معصوم است. مراجع هم باید چنین باشند. این سنت اسلام است. من یک بار هم این مثال را زدم که
شما زمانی که امام حسن امامت می کردند را در نظر بگیرید آیا حرفی از امام حسین شنیده می شود؟؟؟ امام حسین محو در ولی
زمان خود بودند. این الگو است. مگر آن زمان امام حسین کمتر از امام حسن بودند؟ مگر دانش ایشان یا عصمتشان کاستی
داشت؟ خیر. مساله تنها این بود که امام حسین تابع محض امام زمان خود بود. حالا قطعاً ما به این کیفیت در این زمان
نمیرسیم اما نیازی هم نیست که تو رودربایستی بمانیم. اتفاقاً به نظر من این کار احمدی نژاد یکی از بزرگترین
کارهایش بود که به همه علنی و تمام و کمال نشان داد که فقط تابع محض امام خامنه ای است.
و بعد اینکه به نظر من دولت
احمدی نژاد طلیعه ای است برای دولت های آینده. یعنی به امید خدا در آینده وضعیت ما حتی از این هم بهتر خواهد شد.
البته به شرط ایستادگی بر روی اصولمان.
من فکر میکنم خطبه های نماز جمعه امام تذکری بود به همه. چون امروز ما در
لحظه ی حساسی هستیم. تاریخ دارد ورق می خورد و ما به عنوان کسانی که پرچم دار این حرکت بزرگ هستیم باید به کمال
نزدیک و نزدیک تر شویم.
و دیگر اینکه احمدی نژاد به ظرفیت این ملت آشناست و از قدرت آنها آگاهی دارد. ما می توانیم
تنها یک شعار نیست یک واقعیت است. مشکل ما ناتوانی نیست بلکه کم کاریست. ما باید خیلی بیشتر ازاین کار کنیم. این چیز
دست نیافتنی ای هم نیست. انسان وقتی رسیدن به چیزی برایش مهم باشد حتی خودش را نیز فدا می کند.
و بعد اینکه مشکلات
سر راه احمدی نژاد غیر قابل اجتناب بود. چرا؟ چون در واقع ما الآن در وسط میدان جنگیم. اما نه جنگی مشابه 8 سال دفاع
مقدس. ببینید دشمن از زیر و رو داره به ما ضربه میزنه. هر کشوری که به ایران نزدیک میشه مورد غضب ...
عمار  - درباره ی نظر آقای ابطحی     |2012-02-24 05:50:29
سلام
صحبت های آقای ابطحی برای من چندان قابل هضم نیست!
ببینید انقلاب ما و بزرگ کردن آن، از آب و گل در آوردنش، 34
ساله کردنش با همان کیفیت کار هر کسی نیست. ملت ایران بزرگوارترین و رشیدترین مردم دنیا را دارد. این یک حقیقت است و
قابل کتمان نیست. من شدیداً معتقدم که این ملت نباید دست کم گرفته شوند و نه تحقیر شوند. ملت ما اصلاً قابل مقایسه
با مردم آمریکا نیستند. ببینید اینها مردمی هستند که وقتی امام برخاست و ندا داد آنها با گوشت و پوست و تمام هستی
شان به پا خاستند و آمدند در وسط میدان و تا امروز حتی یک قدم هم عقب نکشیدن. (شما مطمئن باشید اگر ما یک قدم عقب رفته
بودیم تهران الان شده بود شعبه ای از تلاویو!)
من اشتباهاتی که شما نام بردید برای احمدی نژاد را اصلاً قبول ندارم.
ورود احمدی نژاد به میدان یک حرکت همه جانبه بود: یعنی مردم به جایی رسیده بودند که انقلاب خودشان را پس می خواستند
با همان کیفیت! البته هیچ شکی نیست که احمدی نژاد تحت فشاری به مراتب بیشتر است. اما "دولت و ملت یک حالت صخره گون
دارند" که قابل نفوذ نیست. مردم در سال 84 احمدی نژاد را خواستند و در سال 88 نشان دادند که در تصمیم خود قاطعند.
در
مورد آیات عظام هم من یک بار با آقای ابطحی بحث مفصلی داشتم. به نظر من مساله ولایت فقیه یکمساله ای نیست که ما سرش
بتونیم کوتاه بیاییم و معامله کنیم. همه ی مراجع و آیات عظام برای ما محترمند و عزیز اما ما فقط از یک نفر فرمان
میبریم آن هم نایب امام معصوم است. مراجع هم باید چنین باشند. این سنت اسلام است. من یک بار هم این مثال را زدم که
شما زمانی که امام حسن امامت می کردند را در نظر بگیرید آیا حرفی از امام حسین شنیده می شود؟؟؟ امام حسین محو در ولی
زمان خود بودند. این الگو است. مگر آن زمان امام حسین کمتر از امام حسن بودند؟ مگر دانش ایشان یا عصمتشان کاستی
داشت؟ خیر. مساله تنها این بود که امام حسین تابع محض امام زمان خود بود. حالا قطعاً ما به این کیفیت در این زمان
نمیرسیم اما نیازی هم نیست که تو رودربایستی بمانیم. اتفاقاً به نظر من این کار احمدی نژاد یکی از بزرگترین
کارهایش بود که به همه علنی و تمام و کمال نشان داد که فقط تابع محض امام خامنه ای است.
عمار  - درباره ی نظر آقای ابطحی     |2012-02-24 05:51:47
و بعد اینکه به نظر من دولت احمدی نژاد طلیعه ای است برای دولت های آینده. یعنی به امید خدا در آینده وضعیت ما حتی از
این هم بهتر خواهد شد. البته به شرط ایستادگی بر روی اصولمان.
من فکر میکنم خطبه های نماز جمعه امام تذکری بود به
همه. چون امروز ما در لحظه ی حساسی هستیم. تاریخ دارد ورق می خورد و ما به عنوان کسانی که پرچم دار این حرکت بزرگ
هستیم باید به کمال نزدیک و نزدیک تر شویم.
و دیگر اینکه احمدی نژاد به ظرفیت این ملت آشناست و از قدرت آنها آگاهی
دارد. ما می توانیم تنها یک شعار نیست یک واقعیت است. مشکل ما ناتوانی نیست بلکه کم کاریست. ما باید خیلی بیشتر
ازاین کار کنیم. این چیز دست نیافتنی ای هم نیست. انسان وقتی رسیدن به چیزی برایش مهم باشد حتی خودش را نیز فدا می
کند.
و بعد اینکه مشکلات سر راه احمدی نژاد غیر قابل اجتناب بود. چرا؟ چون در واقع ما الآن در وسط میدان جنگیم. اما
نه جنگی مشابه 8 سال دفاع مقدس. ببینید دشمن از زیر و رو داره به ما ضربه میزنه. هر کشوری که به ایران نزدیک میشه مورد
غضب آمریکا قرار میگیره. و این دشمن در داخل هم لانه کرده است. خب واضح است وقتی که ما بخواهیم این لانه را از جا
بکنیم نعره ها به هوا می رود. اما مهم این است که از نعره ها نترسید و ایستاد و پیشرفت. ببینید جنگ هم اینطوری نیست
که موضع انسان همیشه حمله باشد: گاهی مجبوری سکوت کنی، کمین کنی، دور بزنی، از پشت سر حمله کنی، عقب بکشی و تجدید
قوا کنی گاهی هم باید صبر کنی تا مهمات دشمن ته بکشد آنوقت با یک حرکت کار را یکسره کنی. جنگ در واقع تاکتیک است و
ایستادگی!
در نهایت اینکه من 100% امیدوارم به آینده ی امت های اسلامی. این بیداری اسلامی چیز کوچکی نیست . این آرزوی
بزرگ ما و دعای شب و روزمان بود. و خب معلوم است که پیاده کردن دین خدا جانبازی میطلبد و شهادت.
من حتی به این
انتخابات هم امیدوارم. زیرا که یقین دارم "کسی که برای خدا بلند شود خدا او را تنها نخواهد گذاشت."
ابطحی   |2012-02-24 05:52:37
سلام

دوست عزیزم

باید پذیرفت بین افسد و فاسد، فاسد اصلح است ! عدد منفی ده بسیار بزرگتر از عدد منفی هزار است!
اصلح همیشه به معنای انتخاب از میان صالحین نیست. امام جواد هم در مناظره با اهل سنت می فرمود ابوبکر بر عمر افضل
است!
باز هم تکرار می کنم که دقت کنید منظور رهبری از اینکه به نظر نهایی شورای نگهبان تمکین کنید،چه بود؟

واقعیت
این است هیچ دو نفر از انقلابیونی که جمهوری اسلامی را بنا می کردند نظرشان درباره نوع و محدوده اختیارات ولی فقیه
یکسان نبود.

اگر شما واقعا مایل هستید که ریشه های اشکالات نظام را بیابید باید تمام نحله های فقهی مختلف شیعی را
و تاریخ تمام تکفیرها و دعوا های داخلی شیعیان در دوران غیبت را بررسی کنید.

من مایل نیستم بیش از این پیش بروم.
اما حتی امام خمینی حاضر نشد به نامه شهید مطهری که از ایشان خواسته بود صریحا بر ضد شریعتی موضع بگیرند هیچ پاسخی
بدهند. همین پاسخ ندادن، سر بسته گویای بسیاری از حقایق است.
خون شیخ حسن جوری را مغولان بر زمین نریختند. اولین
ولی فقیه شهید ایران دقیقا به همان دلایلی شهید شد که امروز بحث داغ مملکت است. نظام فکری ایرانیان حتی با گذشت این
هفتصد سال فرقی نکرده است.

فکر می کنید برادران لاریجانی بر چه اساس و به کدامین سابقه انقلابی سر از پست های کلیدی
کشور در آوردند؟ آیا خود حزب جمهوری اسلامی مهد پروش عناصر نظیر میر حسین موسوی و خویینی ها و دیگران نبود؟
بله
کلیت نظام تعریف شده توسط هاشمی یک نوع آریستو کراسی بود نه تئوکراسی چه رسد به حکومت اسلامی. در مورد سپاه و جنگ و
جام زهر و... هم حق با شما است. اشکالات فساد انگیز در خود قانون اساسی ریشه دارد. وقتی که رابطه بین مجلس و دولت را با
کدخدامنشی تعریف می کند..

اما بدانید ما فقط با ولی بیعت کرده ایم. اما با نمایندگان بیعت نکرده ایم .آن ها را به
وکالت از خود منصوب می کنیم.

احساس می کنم گروهی از دوستان به این باور رسیده اند که حالا که مراد ما بر آورده نشد
باید نظام را مورد حمله قرار داد، یعنی تعبیر خواب های شریعتمداری!

راستی که حتی اصحاب حضرت مهدی به پای اصحاب
امام حسین نمی رسند. اصحاب امام حسین می دانستند ولو در صورتی که جان خودشان را فدا کنند باز هم حسین شهید خواهد
شد..
تکلیف خود هدف است. لذا فقط به تکلیف عمل کنیم. فقط به تکلیف.
احمد  - به آقاي ابطحی عزیز   |2012-02-24 19:29:46
آقاي ابطحی سلام مجدد.
من اصولا با مثال های شما و تصویری كه ارائه ميكنید مشكل دارم. به نظرم مثال موتور بنز و
پیكان و ماشین تندرو و كندرو مثال اشتباهی هستند.
به شورای نگهبان قانون اساسی نگاه كنید كه قرار است نقش گلبول
سفید را بازی كنند. پس از سالها عدالت طلبان وارد صحنه میشوند درحالیكه مطلقا مرتكب جرمی نشده اند. اینبار عدالت
طلبان مستقل میآیند، بدون هیچ زائده ای. كارنامه آنها هم روشن است، اما شورای نگهبان فتنه گران را تأیید میكند و
عدالت طلبان را نه. و حتی فتنه گران در یك زبان درازی برای ما از این شورا تشكر میكنند. مسؤول بررسی و تحلیل بسیج
دانشجویی حاضر است برای اثبات سخنانش هر دروغی را بگوید.
آقاي ابطحی اصلا مثال سرعت كم و زیاد اشتباه است، مثال
موتور بنز و پیكان اشتباه است چون آنها میگویند گروه خونی ما از اول به آنها نميخورده و ما را بطور كلی پس میزنند.
بحث سرعت نیست، ما كلا تكفیر شده ایم.
وقتی گلبول سفیدهای نظام میگویند فتنه گر آری و عدالت نه، یعنی مشكل خیلی
اساسی است. متاسفانه نظام عدالت را پس میزند، یا بهتر بكویم: نظام ما گنجایش عدالت را ندارد.
ان شاء الله با یك
انقلاب عقیدتی یا فرهنگی اقتدارگرایان توسط مردم عاشق ولایت فقيه سرنگون خواهند شد.
ابطحی به عمار   |2012-02-24 06:03:49
به شما هم سلام

با تشکر از وقتی گذاشتید و اظهار نظرتان.
اگر با برخورد های صرفا شعاری مشکل حل می شد، اگر همیشه
مجاهدین راه حق پیروزی دنیوی به دست می آوردند، اگر اسلام راستین به این آسانی از انحراف تمیز داده می شد مطمئنا
هیچ نیازی به دعا برای فرج و اساسا به فلسفه مهدویت نبود!
در مورد ولایت فقیه هم باید بدانید آنجه شما به عنوان
ولایت فقیه آموخته اید نظرات امام خمینی بوده است.نظرات سایر فقها لزوما یکسان نیست.
اعتراف به حقیقت بسیار تلخ و
سخت است. می دانم.
به هر حال آنچه اشتباهات احمدی نژاد نامیدم در واقع از نقطه نظر ناظر بیرونی است والا به نظر خود
احمدی نژاد آن کارها حکم تکلیف را داشت. او می خواست برای همیشه این گسست ها ی فرهنگی را در جامعه ایرانی اصلاح کند
اما..
فقط بدانید هیچ قیام کننده ای راستین تر و خالص تر امام حسین نبود. مگر آنکه خون ما از خون امام حسین رنگینتر
باشد.
فقط به تکلیف عمل کنید. همین. ولو برایتان قابل هضم نباشد.
آشنا  - ندارد!     |2012-02-24 20:13:44
هو السلام...
علیکم السلام جمیعا...
بابا چه خبره اینجا!

اما بعد...
اول اینکه در مورد رای ندادن اصلا کار درستی
نیست...یادمون باشه ما قبل از اینکه حامی دولت باشیم باید حامی و تابع رهبری باشیم.... و اصلا تمام حمایت ما از دولت و
دکتر به خاطر اینه که اینها حامی ولایتن.
پس رای ندادن که مخالف فرمایش صریح حضرت آقا هست اصلا کار خوبی نیست.

در
مورد علی مطهری هم نمونه آدم احمقیه که ابزار دست آدمهای فوق العاده باهوشی افتاده که دارن به بهترین شکل ازش
استفاده میکنن و این خیلی بده.
و در ضمن توجه شما رو به این نکته جلب میکنم که این آقا برای تائید خودش و شروع راهش
زدن سنگر آخر رو از چندی پیش به صورت علنی شروع کرده ... اگه شما نامه ای رو که به شورای نگهبان نوشت و به نظر من از
عمد اون رو منتشر کرد تا به رد صلاحیت اولیه خودش اعتراض کنه خونده باشین، میبینید که اونجا در پاسخ به عدم التزام
عملی به ولایت فقیه حرفهای زده که عملا ولایت فقیه رو اورده پائین تا به سطحی که خودش هست برسونه نه اینکه خودش رو
بیاره بالا!
لذا واقعا باید مراقب بود.
در مورد رای دادن هم باید گشت ... و به لیست ها نگاه نکرد...
به نظرم حتی توی
جبهه متحد هم یکی دو نفری (تاکید کنم یکی دو نفر) هستن که میشه تا حدی روشون حساب کرد.
رزمنده  - دیگر زمان آزمون و خطا نیست     |2012-02-24 20:48:52
در هفته گذشته شاهد حرکتی درجهت بالا بردن بصیرت امت در انتخابات مجلس نهم از سوی رسانه ملی بودیم . این حرکت فی
نفسه خیلی خوب و مورد تقدیر بوده ، اما در شکل اجرا و انتخاب افراد دعوت شده ،همچنین در خروجی آن برنامه ها بسیار
اشکال و نقد وجود دارد.
با مطلب« دیگر زمان آزمون و خطا نیست» به روزم
http://bovarian.mihanblog.ir
سعید   |2012-02-24 21:32:41
سلام
در مورد صحبت های ابطحی عزیز فقط چند کلام:
شاید در بحث ایجابی مسئله تا حدودی با شما موفق باشم ولی در بحث
سلبی خیر چون دولت باید کار رسانه و ارزش اونو درک میکرد که متاسفانه دیر متوجه این موضوع شد که سنگرهای رسانه ای
از دست داده بود،همیشه این سوال برام هست که چرا دولت دهم سخنگو نداره؟ و همچنین تئوریسین تمام و کمال.
راست سنتی
وقتی که در زمان اصلاحات به واسطه رسانه های فراوان اصلاح طلبان خیلی از سنگرهاشو از دست داد و امتیازات بسیاری به
رقیب داد تازه متوجه شد که داره از کجا میخوره
معتقدم ضعیف ترین دولت تاریخ معاصر ایران دولت هشتم و بعد دولت هفتم
بود ولی دید که نه مجلس پنجم و نه ششم و هفتم جرات مقابله با اون نداشتن و به راحتی تمام وزرای خاتمی حتی در مجلس
پنجم رای اعتماد گرفتند ولی به رای اعتماد گرفتن وزرای احمدی نژاد چه در مجلس هفتم و هشتم نگاه کنید که چکار
کردند
به نظر من شخص احمدی نژاد از رسانه های متحد نهاد خاص و شهردار خلبان و ناکثین و بقیه ضربه خورد که راحت با
عنوان کلی جریان انحرافی که فقط در رسانه وجود خارجی داشت دولتشو زدند
تجربیات دوراان اصلاحات عجب تجربیات
گرانبهایی بود که متاسفانه فقط راست سنتی از اون خوب استفاده کرد
یادمون باشه عنوان های کلی مثل جریان
انحصارگرا،راست و ... در اون دوران جعل شد که به هرشخصی که با اونا همراه نمیشد اطلاق میکردند و از صحنه حذف.
خیلی از
بولتن نویس ها و روزنامه نگاران دولت اصلاحات ببینید در کجاها جذب شدن
و اما علی مطهری که نشون داده یه پتانسیل
عجیبی در کوک شدن داره،ویژگی علی مطهری اینه که خود اجتهاد و خود محور و به راحتی تحریک پذیر و بالقوه برای سیاهی
لشکر و اجرای طرح های دیگران
موفق باشید
ناشناس   |2012-02-24 22:45:15
سلام احمدآقا تفكرات شما بنظرم كمي خطرناك است دشمنان ما دقيقا ميخواهند ما نظاممان را با برخي مسئولين بي كفايت ش
ببينيم ومشروعيت نظام را با اين سهم خواران زير سوال ببريم.
نظام ما بر پايه ولايت فقيه ومردم است وبرخي مسئولين
بد بايد از دايره نظام خارج شوند نه اينكه زبانم لال نظام از بين برود
ماه   |2012-02-24 23:54:21
با سلام. خدمت جناب ابطحی و بقیه دوستان
قبلاً به جناب شریعت جلسات "سلوک ذیل اندیشه حضرت امام" استاد طاهرزاده
را که مدتی است در اصفهان شروع شده، معرفی کرده بودم. بنده هر چه این مباحث را بیشتر پی گیری می کنم بیشتر احساس می
کنم که جوابی است برای تبیین احوال فعلی ما. اگر خواستید می توانید از لینک زیر فایل های صوتی این جلسات را دریافت
کنید.
http://almizan.lobolmizan.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=535:1390-11-06-10-11-18&catid=133:1390-11-06-10-09-40&Itemid=71
اما با توجه به صحبت های
استاد نکاتی را در مورد مطالبی که بیان کردید بیان می دارم:
1- شخصیت حضرت امام اشراقی است. انقلاب ایشان هم از جنس
اشراق است. در دیدگاه امام توجه به توده های مردم است از آن جهت که قلوب مردم ظرف دریافت اشراق است. یعنی به ازای هر
قلبی، اشراقی هم است. به همین جهت امام و آقا و احمدی نژاد به جای توجه به احزاب و گرو ها، توجه به توده ها
دارند(البته منظور از توده مردم جمع تک تک افراد نیست، بلکه آن شخصیت جمعی است که حقیقت ذاتی دارد نه اعتباری) در
نتیجه این هویت جمعی فارق از ویژگی های تاریخی همچون بدبینی و منفی گرایی و... که شما برایشان بر شمردید به جهت میل
به تحقق اسلام، ظرف تجلی اشراق می شود. نمونه عملی آن را هم شاید بسیار دیده باشیم. آیا رای 25 ملیونی انتخابات 88
چیزی غیر از مقلب القلوبی در دل های مردم بود.(بنده بسیار آدم هایی را می شناسم که تا شب قبل از احمدی نژاد انتقاد می
کردند و لی فردایش به ایشان رای دادند.) و یا حتی رای به خاتمی. بنابراین در حالی که احزاب و گروه ها تلاش می کنند که
گفتمان احمدی نژاد را حذف کنند روح جامعه پذیرای گفتمانی شدیدتر از گفتمان احمدی نژاد می شود.
2- آیا عدالت ستیزی و
ولایت گریزی افرادی که نام بردید مشکل اول و بذات آن هاست یا عرضی است؟ بنده واقعاً فکر نمی کنم که لاریجانی ها یا
جناب هاشمی یا بقیه مشکلی با عدالت داشته باشند یا به دنبال بی عدالتی باشند. حتی بنده معتقدم که هاشمی در پی همه
این تلاش هایش چیزی را برای خودش نمی خواهد.
ماه   |2012-02-24 23:56:09
3- نقطه افتراق اصلی اولاً در نوع نگاه به اسلام و مفسر آن در عصر حاضر یعنی حضرت امام و انقلابش است و ثانیاً در نوع
نگاه به غرب است.
4- اما چه چیز باعث می شود که این تفاوت به تعارض بیانجامد؟ و همچنین به چه علت نیروهایی که باید در
این جبهه باشند در جبهه مقابل قرار می گیرند؟ به عبارتی باید گفت الان مشکل اصلی تنها نوع نگاه مراجع و علما و
مسئولان نیست، بلکه الان مشکل بچه بسیجی است که افق های عالی به امام و انقلاب را قبول دارد، اما در مقابل شماست؟
5-
امروز جامعه ما با یک مسئله و مشکل تاریخی روبه روست به نام "سوء تفاهم تاریخی". اگر امروز انقلاب از این گیر
تاریخی عبور نکند همچنان در جا خواهد زد. برای درک این سوء تفاهم تاریخی شاید این توضیح ساده کافی باشد که همه ما از
یک سخن اگر بیست جهت متفاوت بشود برداشت کرد، آن بدترین و متعارض ترین وجه را دریافت می کنیم و بر همان مبنا قضات می
کنیم. هر سخن اجمالی از هر کس را به میل خود تفصیل می دهیم. که این بحث بسیار فراتر از دعوای سیاسی و زد و بند جناحی
است. اگر از این فضا عبور کنیم مسئله می شود تفکر من و تفکر شما، می شود امام و علامه طباطبایی، تفاوت بدون تعارض. در
این میان هر فکری که پویاتر و زنده تر و جامعه تر است، قالب می شود و پیشرو. ولی الان مسئله تفکر من و تفکر شما نیست
بلکه برداشت من از شما و برداشت شما از من است.
6- راهکار عبور از این مسئله تاریخی ایجاد فضای آزاد اندیشی در جامعه
است که از نان شب برای جمهوری اسلامی واجب تر است. حتماً توجه دارید که جزء معدود مواردی که آقا علاوه بر فرمان راه
اندازی، از عدم اجرای آن هم گلایه کرد، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی بود. البته ایجاد فضای آزاد اندیشی در
جامعه فراتر از ایجاد چند کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه است و قرار هم نیست که با ایجاد این فضا به دنبال متقاعد
کردن فلان عالم و یا مجتهد باشید که همچون امام و آقا بیاندیشد و یا فلان مکتب، دستگاه تفکری امام را برگزیند. بلکه
تنها باید به دنبال تبیین این دستگاه تفکری بود تا نیروها و سربازانی را که می توانند آن را همراهی کنند، ذیل
دستگاه امام جمع کرد. همان طور که امام هم قبل از انقلاب نرفت روی این وقت بگذارد که مثلاً آیت الله گلپایگانی را
متقاعد کند.
ماه   |2012-02-24 23:56:59
7- هرچند که احتمالاً خیلی ها بر من خورده می گیرندکه :" الان بحث زد و بندهای سیاسی و دعواهای جناحی است و همه
طرفداران دولت را قلع و قمع کرده اند و حال شما فلسفه می بافید و به دنبال آزاد اندیشی هستید. ویا اصلاً نظام طاقت
عدالت و ظرفیت گفتمان احمدی نژاد را ندارد. و..." در جواب باید بگویم که اگر به دنبال روزی هستید که زد و بند سیاسی
نباشد، آن روز نخواهد آمد. اگر به دنبال آن هستید که آن نظام(منظور آنچه که مد نظر دوستان است) عدالت پذیر وامامی و
احمدی نژادی شود، نخواهد شد. اگر به دنبال فضایی هستید که بزرگان حوزه، امام را به جامعیت پذیرا باشند، نشدنی است.
اما کیست که نداند اگر اکنون راحت طرفداران دولت بدون هیچ نگرانی حذف می شوند به این علت است که بدنه حزب اللهیِ
انقلابیِ به قول خودش طرفدار ولایت در این میدان نبرد در جای دیگری ایستاده است. کیست که نداند حوزه از دو قسمت
بزرگان و پیاده نظام تشکیل شده است و اتفاقاً پیاده نظام حوزه بیش از آن که به دنبال بزرگان حوزه باشد به دنبال
رهبری است ولی اینک آن ها هم در این تقابل وحرکت جایی ندارند.
8- برای ایجاد فضای آزاد اندیشی در جامعه چه باید کرد و
موانع بر سر این کار چیست؟ اینجاست که به یک هم فکری و هم اندیشی جدی احتیاج است در مورد "چه باید کرد".
روزگاری
جناب شریعت دشمنان اصلی را وهابیون شیعه می دانست. اینک هم توصیه اصلی به خودمان و بقیه این است که در وادی تفکر
وهابی نباشیم و هر فکری را که با برداشت ما جور در نیامد سریعاً به دنبال نفی نباشیم.
احمد  - به ماه   |2012-02-25 05:08:36
علیکم السلام!
بحث های زیادی را مطرح کردید که در کلیت با شما موافق هستم و در تطبیق ها نیستم.
من به دنبال ایده آل
ها نیستم، بلکه در حال حاضر حداقلی هم وجود ندارد. قرار است قلمع و قمع شویم تا از ما هیچ نماند!
واقعا جواب های
زیادی به مسائل دارم که از حوصله خارج است. مثلا شما در حالی ما را به تاثیر پذیری از مخالفان در تکفیر متهم می کنید
که اساسا این دو با هم قابل قیاس نیستند. مثالش مثال کسی است که چاقویی دارد و طرف مقابل با تانک آمده و ناظری می
گوید هر دو مسلح هستند!

برخلاف شما اعتقاد دارم که جو سیاسی به سمت قهقرا میرود، یعنی خود علم الهدی مشکل دارد که
چنان حرف هایی می زند یا زاکانی با علمش دروغ می بافد و تقریبا همه با علم به دروغ بودنش آن را منتشر می کنند. رذالت
های اخلاقی را میخواهند عادی کنند!
به هر حال در کلیات با شما موافقم و در تطبیق دادن تئوری ها چندان موافق نیستم.
سید     |2012-02-25 00:51:07
سلام علیکم
کم کم داریم به جاهای خوبش می رسیم
از تحریم انتخابات بگیرید تا اینکه می گویند این نظام گنجایش عدالت
ندارد و عدالت ستیز است. این روزهای شما کاملا قابل پیش بینی بود. به آن روز هم خواهید رسید که اسامی حمیرا هایده و
مهستی را به درون صندوق می اندازید
به راحتی شورای نگهبان را متهم به همکاری!!! با فتنه گران می کنید. خجالت نمی
کشید؟ غرب تمام توانش را در برگزاری انتخابات در ایران به تخریب شورای نگهبان می گذارد و آنقدر ناله سر می دهد که
گلویش پاره می شود، آن وقت تو یه الف بچه، به خاطر مشایی و امثالهم شورای نگهبان را به راحتی زیر سوال میبری! حرف
همانها را تکرار میکنی
اون افکار بیمارتون بد جور افسارش گسیخته شده.
احمد  - پاسخی به یک ساده لوح   |2012-02-25 05:11:56
علیکم السلام!
همیشه همینقدر ساده لوح بودی که الان هستی.
یادم نمیرود تاریخ خانه نشینی-دوستانت را می توانی احمق
فرض کنی و مثل همیشه دروغ به خورد آدمهای ساده لوح بدهید ولی ما را نمی توانید- را تحریف کردی، در یک نوشته آیت الله
مصباح را بطور غیر مستقیم سرمنشا فراماسونری خواندی و شاهکارهایت ادامه دارد.

از نادانی شماها همین بس که نمی
دانید فتنه گران از شورای نگهبان تشکر کرده اند! خوب آی کیو! به ما چه که فتنه گران از شورای نگهبان تشکر کرده
اند!
قبلا هم به تو گفته ام: حد درک شما همین است: هر گردی حتما گردوست!
برادر نادان! حتما از دید شما امام حامنه ای
سر منشا جریان انحرافی است که در بین عموم مردم بطور بیسابقه ای اعلام می کند در تایید صلاحیت ها ممکن است
اشتباهاتی رخ داده باشد! خدایا چقدر... .

شماها از آنجاییکه ساده لوحید، دوستیتان دوستی خاله خرسه است با نظام. هر
گندی که بشود را حمایت می کنید حتی وقتی رهبری شکایت می کند باز هم گند را لاپوشانی می کنید.
به خدا قسم اسم
آمریکایی ها بد در رفته، وگرنه شما در دروغگویی و تحریف تاریخ و تهمت زدن بر اساس احتمال و ضد فرمایشات رهبری عمل
کردن در عین دانستن سخنان ایشان از آنها هم بدترید.
امام خامنه ای فرمودند که مسئولین منحرف نشده اند، منظورشان چه
کسانی بود روشن است و چه کسانی هستند که به انحراف متهمند هم روشن است، اما شما از ولی فقیه دیگری که نامش آیت الله
مصباح است حرف میشنوید و من هم فریاد میزنم: مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر ضد ولایت فقیه...
مخاطب همیشگی  - پیش بینی   |2012-02-25 02:27:13
سلام دوستان
فکر میکنم نتیجه این انتخابات به طور حیرت انگیزی باعث غافلگیری همه خواهد شد. نمیدانم چطوری و در
کدام جهت فقط میدانم که «ان الله یدافع عن الذین امنوا» و به قول آقا «دلهای مردم دست خداست». احساس من این است با
این انتخابات برگ مهمی از دفتر وقایع پیش از ظهور ورق خواهد خورد و نتیجه آن در نهایت به نفع جبهه حق خواهد بود
انشالله. خوب است که اینجا همه به نوعی یاس و استیصال رسیده اند تا فردا که خدا چیزی را رقم زد کسی به اسم خود و
نتیجه تلاش خود نداند و همه را از عنایت محض الهی قلمداد کند. دوست داشتم خیلی چیزها بنویسم ولی فعلا همین مقدار
کافیست. در پناه خدا باشید
ابطحی   |2012-02-25 02:28:04
سلام

نظر قبلی تحت عنوان " ابطحی به سید " از من نبود. گر چه من هم صحبتهای سید را محکوم می کنم. وقتی شورای
نگهبان کاری می کند که فتنه گران اصلاح طلب را به تشکر وا می دارد، نظریه " انقلاب فرزند خور است " به ذهن همه می
رسد.
گر چه ادبیات برادر احمد شریعت که حتی از نوشته من هم ناامیدانه تر بلکه طوفانی از خشم مقدس انقلابی است، را
درک می کنم ، اما هیچ کس اجازه ندارد به اسم دیگران نظر درج کند.
سید   |2012-02-25 02:51:04
مردک منحرف !
تو به من میگویی که پول میگیرم ؟؟ شماها خودتون همتون سرتون توی آخر اسفندیاره !
حرفت واقعا خنده
داره ! همه عالم و آدم میدونن که وبلاگ نویس های جریان انحرافی ، امثال همین احمد شریعت و حامد فتاحی و . . . از ماهی 2
میلیون تا 9 میلیون از مشایی پول میگیرن ! شما رو نمی دونم چقدر میگیری آقای ابطحی! شفاف سازی کن تا همه بدونن !
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
آدرس سایت:
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:D:):(:0:shock::confused:8):lol::x:P:oops::cry::evil::twisted::roll::wink::!::?:
:idea::arrow:
 

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

سخنانی از مشایی درباره اومانیست

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

سخنان مشایی درباره اومانیسم

بخشی از سخنان مشایی درباره اومانیست و اتهاماتی که به او میزنند و مدعیانی که چیزی جز پوسته و ظاهر از اومانیسم نمیفهمند... میتوانید برای ذخیره سازی یا شنیدن این صوت و صوت های گذشته به قسمت صوت در آرشیو موضوعی مراجعه کنید. توجه: اگر نمی توانید بشنوید، یعنی برنامه فلش پلیر جدید را ندارید. با توجه به تحریم ناجوانمردانه ایران، از این آدرس دانلود کنید: http://mihandownload.com/2012/03/Adobe-Flash-Player-v11.1.102.63-Final.php

مطالب خبری

مطالب برگزیده خودم

آمار سایت

joomla site stats